Tarifeler > Transit Gemiler > Kılavuzluk Römorkaj Demirleme Tarifesi
KILAVUZLUK HİZMETLERİ TARİFESİ
Ahırkapı – Gelibolu: Tüm Marmara Kuzey – Güney Geçişi
Marmara Limanı: İstanbul Liman hudutları hariç Marmara’da herhangi bir
limanı
LİMAN
DIŞINDA KILAVUZLUK HİZMETLERİ ESAS ÜCRET TABLOSU |
||
HİZMETİN
ŞEKLİ |
1000
GRT 'ye kadar Beher
hizmet için ABD Doları |
İlave
beher 1000 GRT ve kesri için ABD
Doları |
1- Haliç’ e giriş veya çıkış |
550 | 125 |
2- İstanbul veya Çanakkale Boğaz geçişi |
500 | 92 |
3- Ahırkapı - Gelibolu veya Marmara Limanı veya
mukabili |
500 | 92 |
4- İstanbul Liman hudutları içinde (Boğaz geçiş
hariç) bir noktadan diğerine geçmek |
415 | 50 |
5- Büyükdere, Paşabahçe, Dolmabahçe ve Haliç demir
mahallerinde demirleme veya demirden kaldırma |
500 | 92 |
6- Çanakkale Boğazı içi, Karanlık Liman, Ahırkapı, Kumkapı,
Bakırköy ve Yeşilköy'de demirleme veya demirden kaldırma |
256 | 40 |
7- İzmir ve diğer limanlar, demirleme veya demirden kaldırma |
112 | 62 |
Tablo:2
Kılavuz Bekleme Ücreti beher saat
ve kesri için 150 ABD Dolarıdır.
TÜRK BOĞAZLARINDA VERİLEN HİZMETLERİN UYGULAMA ESASLARI
Kılavuzluk Hizmetlerine İlişkin Esaslar
Tablo 2’ nin 2 ve 3’üncü sırasında
belirtilen hizmetler bir etaptır. Bir etap, İstanbul Boğaz’ında 3 saat,
Çanakkale Boğaz’ında 5 saat, Marmara geçişinde 10 saattir. Etap sürelerini aşan
her saat ve kesri için; etap ücretinin etap süresine bölünmesi ile bulunan
ücret üzerinden hesaplanarak etap ücretlerine ilave olarak alınır. Etaplar
kılavuzun gemiye çıkışı ile başlar ve inişi ile biter.
Türk Boğazlarından uğraklı veya
uğraksız geçişleri esnasında, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Emniyet Müdürlüğü ve
/veya adli makamların talimatları doğrultusunda gemide arama ve kontrol yapmak
amacıyla veya Liman Başkanlığı veya GTH tarafından boğaz trafiğinin geçici bir
süre askıya alınması nedeni ile demirletilen gemilere zorunlu olarak verilecek
ek kılavuzluk hizmetleri; bekleme, demirleme ve demirden kaldırma için ücret
alınmaz.
Uğraksız Geçişin Bozulması
Uğraksız olarak Boğazdan geçtikten
sonra Marmara’da herhangi bir noktada kaza yapması veya yetkili mercilerce
tutulması sebebi ile uğraksızlığı bozulan gemilerden, kılavuzsuz olarak
tamamladığı boğaz geçişi için kılavuzluk ücreti alınmaz.
1. Tam boyu 300 metreden büyük
gemiler ile toplam yedek boyu 300 m ve 300 m ‘den büyük yedekli gemilerin
kılavuzluk etap ücretleri % 100 ilaveli olarak alınır.
2. İstanbul Boğazı için hava çekimi
54 – 58 metre olan gemiler ile Türk Boğazlarından geçecek su çekimleri 25
metreden büyük gemiler, deniz altında boru döşemesi yapma, petrol ve doğalgaz
arama çıkarma özelliğine haiz platformlar ve benzeri gemi formunda olmayan
deniz araçlarının kılavuzluk etap ücretleri %200 ilaveli olarak alınır. Havuz,
şat, duba, klepe, yüzer vinç ve barge gibi bilinen deniz araçlarının dışında
gemi formunda olmayan deniz araçlarının gros tonitalo hesaplaması; su altında
kalan en, boy, derinlik çarpımı ( M3 ) üzerinden bulunur.
3. Planlı geçişlerde uygulanan ilaveli hizmet uygulamalarında Kuruluştan kaynaklanmayan bir nedenle hizmetin verilememesi halinde sadece hizmetin esas ücreti alınır.
4. Başlayan boğazlar geçiş kılavuzluk hizmetinin mücbir sebeplerle ”hava muhalefeti gibi” yapılamaması halinde, sadece esas ücret tablosundaki ücretlerin
% 50 si alınır.
Tersaneye Giden Gemiler
Marmara Denizi içinde konuşlu
tersanelere tamir – bakım maksatlı ile giriş – çıkış yapan, bu tersanelerde
inşa edilen gemiler ile yüzer vinç, platform ve benzeri deniz vasıtalarına Türk
Boğaz’larında verilecek kılavuzluk hizmetleri esas ücreti % 50 indirimli
uygulanır.
Türk Boğaz’larındaki yedekli geçişlerde verilecek kılavuzluk hizmet ücreti, çeken ve çekilen geminin toplam GRT ‘si üzerinden hesaplanır.
Rıhtıma Alınacak Gemiler
Haliç, Karaköy, Sarayburnu,
Haydarpaşa ve Zeyport’ ta rıhtım ve iskelelere yanaşacak, Dolmabahçe’de
demirleyecek ve şamandıraya bağlayacak gemilerin buralara alınmaları; İstanbul
Boğazı güney girişi demirleme yerleri sınırlarından başlatıldığı takdirde Boğaz
geçiş veya bir noktadan diğerine geçiş ücreti alınmaz.
DENİZ
VASITALARI KİRALAMA ESAS ÜCRET TABLOSU |
||
Vasıtanın
Gücü (TBP) |
Planlı
Refakat ve Kiralamalar İçin Beher Saat ve Kesri İçin ABD Doları |
Plansız
Refakat ve Kiralamalar İçin Beher Saat ve Kesri İçin ABD Doları |
0
- 9,9 Tona kadar |
550 |
715 |
10 – 19,9
Tona kadar |
650 |
845 |
20 – 39,9
Tona kadar |
1300 |
1690 |
40 – 59,9
Tona kadar |
1850 |
2405 |
60 – 79,9
Tona kadar |
2475 |
3218 |
80 – 99,9
Tona kadar |
3400 |
4420 |
100 - Ton
ve üzeri |
5750 |
7475 |
Tablo: 3
1. Römorkör bekleme ücreti esas ücretin yarısıdır. Deniz vasıtalarının amacı dışında kiralanmaması esastır. Ancak mücbir sebepler ve zaruri ihtiyaç halinde karşılıklı anlaşmaya varılarak vasıtanın kiralanması halinde T.3 tablodaki kiralama ücretleri uygulanır. .
2. ERV NENE HATUN Acil Müdahale Gemisi için vaki olacak özel amaçlı kiralama talepleri; tarife dışında ayrıca değerlendirilir.
TÜRK BOĞAZLARINDA VERİLEN HİZMETLERİN UYGULAMA ESASLARI
Römorkör Hizmetlerine İlişkin Esaslar
1- Kiralanan deniz vasıtaların, kiralamanın amacı ve kapsamı dışında
kullanılması Kuruluşun kabulüne vabestedir.
5- Makineli deniz araçlarının makinesini çalıştırmadan beklemeleri halinde
Tablo 3’de belirlenen bekleme ücreti alınır.
İlave Ücretler
1- Tam boyu 300 metreden büyük
gemiler ile toplam yedek boyu 300 m ve 300 m’den büyük yedekli gemilerin
römorkör saat ücretleri %200 ilaveli olarak alınır.
2- İstanbul Boğazı için hava çekimi
54 – 58 metre olan gemiler ile Türk Boğaz’larından geçecek su çekimleri 25
metreden büyük gemiler, deniz altında boru döşemesi yapma, petrol ve doğalgaz
arama çıkarma özelliğine haiz platformlar ve benzeri gemi formunda olmayan
deniz araçlarının römorkör saat ücretleri % 300 ilaveli olarak alınır.
DEMİRLEME ÜCRET TARİFESİ
Demirleme
Ücretlerine İlişkin Genel Esaslar
Demirleme Ücretlerine İlişkin Hususlar Aşağıda Belirtilen Şekilde Uygulanır:
a) Toplam demirleme süresi 72 saati aşan bu Yönerge
kapsamındaki tüm gemilerden günlük olarak alınır ve demirleme saatinden
itibaren bu fıkranın (e) bendine göre ücretlendirilir.
b) Demirleme süresinin demirleme saatinden itibaren
168 saati aştığı durumlarda 168 saatin üstündeki günler için bu fıkranın (e)
bendinde belirlenen artırımlı katsayılar uygulanır.
c) Günlük süre, bulunulan takvim gününün sonuna
kadar geçerlidir. Bir sonraki gün için yeniden hesaplama yapılır.
ç) İsteyen gemiler bu fıkranın (e) bendinde
belirlenen ücretlerden günlük ücretin 25 (yirmibeş) katı olarak aylık veya
aylık ücretin 6 (altı) katı olarak yıllık ödeyebilirler.
d) Aylık veya yıllık ödeme yapan gemilerden;
1) TBDTDY kapsamındaki demirleme sahaları için ödeme
yapanlar İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme Sahaları hariç tüm demirleme
sahalarına,
2) TBDTDY kapsamı dışındaki demirleme sahaları için
ödeme yapanlar ise sadece TBDTDY kapsamı dışındaki demirleme sahalarına,
demirleme yapıldığı tarihten itibaren; aylık ödeme
yapıldıysa 30 gün, yıllık ödeme yapıldıysa 12 ay boyunca herhangi bir ilave
demirleme ücretine tabi olmadan demirleyebilirler.
e) Demirleme ücretleri ilgili demirleme sahaları
için aşağıdaki şekilde uygulanır.
1) TBDTDY kapsamı dışındaki demirleme sahaları için
demirleme ücreti,
a) Demirleme süresi 168 saate kadar olan Türk
bayraklı gemiler için GT başına 0,002 USD, yabancı bayraklı gemiler için ise GT
başına 0,004 USD olarak,
b) Demirleme süresi 168 saatten fazla olan Türk
bayraklı gemiler için GT başına 0,003 USD, yabancı bayraklı gemiler için ise GT
başına 0,006 USD olarak hesaplanarak ödenir.
c) Aylık ve yıllık ücret ödemelerinde bu bendin 1(a)
alt bendindeki katsayılar esas alınır.
2) TBDTDY’nin Ek-2’sinde yer alan demirleme sahaları
için demirleme ücreti,
a) Demirleme süresi 168 saate kadar olan Türk
bayraklı gemiler için GT başına 0,004 USD, yabancı bayraklı gemiler için ise GT
başına 0,008 USD olarak,
b) Demirleme süresi 168 saatten fazla olan Türk
bayraklı gemiler için GT başına 0,006 USD, yabancı bayraklı gemiler için ise GT
başına 0,012 USD olarak hesaplanarak ödenir.
c) Aylık ve yıllık ücret ödemelerinde bu bendin 2(a)
alt bendindeki katsayılar esas alınır. İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme
Sahaları için demirleme ücreti günlük ödenir, aylık veya yıllık ödeme
yapılamaz.
(2) Bu maddenin
birinci fıkrasının (e) bendi kapsamında GT başına katsayıları belirlenen
demirleme ücretini ödemesi gereken ve denize elverişlilik belgesinde sefer
bölgesi “Kabotaj Seferi” veya daha düşük sınırlarda belirlenen gemilere Türk
Bayraklı gemiler için belirlenmiş olan günlük, aylık ve yıllık ücretler %50
indirimli olarak uygulanır. Bunlar dışındaki Türk Bayraklı gemilere kabotaj
seferi yapsalar dahi bu indirim uygulanmaz.
(3) Ücret
tahakkukunda, gemilerin Tonilato Belgelerindeki GT değerleri, Tonilato
Belgelerinde farklı GT değeri olan gemilerde ise büyük olan GT değeri esas
alınır. EkE-1k
(4) Geliş bildirimi
yapmakla yükümlü gemiler, ordino düzenlenmeden demirleme işlemi yapamaz.
(5) Gemi ilgilileri,
demirledikleri sahayı, demirleme saatini ve demirleme sahasından ayrıldıkları
saati derhal liman başkanlığına, kılavuzluk istasyonuna veya mevcut olan
yerlerde Gemi Trafik Hizmetleri Merkezine bildirmekle yükümlüdür.
(6) Demirleme ücreti,
bu Yönerge Ekinde yer alan “Demirleme Ücretlerine İlişkin Örnek Hesap
Tablosu”nda gösterildiği gibi geminin gros tonajının bu maddenin birinci
fıkrasının (e) bendinde belirtilen ilgili katsayılar ile çarpılması ile
hesaplanır. Hesaplanan ücret, e-Devlet sistemi veya Bakanlığın e-tahsilat
sistemine dahil olan ödeme kanalları vasıtasıyla ödeme gününe ait Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankası Amerikan Doları döviz alış kuru üzerinden Türk Lirası
cinsine çevrilerek gemi ilgililerince ödenir. Ödenen tutarlar Bakanlık Döner
Sermaye İşletmesi hesabına gelir kaydedilir.
(7) Ücretlerin
geminin demir aldığı gün ödenmesi esas olup, bu süre hiçbir suretle demir
alındığı günden itibaren 72 saati geçemez.
(8) Demirde servis
dışı bekleme durumlarında günlük, aylık ve yıllık ücretler bu Yönerge hükümleri
doğrultusunda ve %50 indirimli olarak uygulanır.
TBDTDY Kapsamındaki Demirleme Sahalarına Yönelik
Özel Hükümler
MADDE 7 – (1) TBDTDY
kapsamında geçiş yapan gemilerden, uğraksız geçişleri bozulmadığı sürece
TBDTDY’nin Ek-2’sinde yer alan demirleme sahalarında demirleme ücreti alınmaz.
(2) TBDTDY kapsamında uğraksız geçişini bozan veya uğraksız geçişi bozulan veya uğraklı geçiş yapan gemilerin TBDTDY’nin Ek-2’sinde yer alan demirleme sahalarına demirleme yapanlardan demirleme süresinin 72 saati aşması halinde, demirleme saati itibarı ile demirleme ücreti alınır.
Demirleme Ücretlerine İlişkin Örnek Hesaplama
Tablosu
DEMİRLEME ÜCRETİ (Günlük) (ABD Doları) |
||||||||
|
Demirleme Süresi 168 saate kadar |
Demirleme Süresi 168 saatten sonra |
||||||
GT |
Türk Bayraklı* |
Türk Bayraklı* |
Türk Bayraklı* |
Türk Bayraklı* |
||||
TBDTDY Hariç |
TBDTDY |
TBDTDY Hariç |
TBDTDY |
TBDTDY Hariç |
TBDTDY |
TBDTDY Hariç |
TBDTDY |
|
500 |
1 |
2 |
2 |
4 |
1,5 |
3 |
3 |
6 |
1.000 |
2 |
4 |
4 |
8 |
3 |
6 |
6 |
12 |
5.000 |
10 |
20 |
20 |
40 |
15 |
30 |
30 |
60 |
10.000 |
20 |
40 |
40 |
80 |
30 |
60 |
60 |
120 |
20.000 |
40 |
80 |
80 |
160 |
60 |
120 |
120 |
240 |
50.000 |
100 |
200 |
200 |
400 |
150 |
300 |
300 |
600 |
100.000 |
200 |
400 |
400 |
800 |
300 |
600 |
600 |
1200 |
ÖRNEK HESAPLAMA |
|
TBDTDY hariç, 5 gün demirleme
süresi olan, Türk Bayraklı* ve 10.000 GT bir gemi için; Günlük ücret : 10.000 ton x 0,002 $/ton = 20 $ Günlük üzerinden ödenecek
ücret : 5 gün x 20 $ = 100 $ İstenilmesi halinde aylık
ücret : 20 $ x 25 = 500 $ İstenilmesi halinde yıllık
ücret : 500 $ x 6 = 3.000 $ * 6’ncı maddenin ikinci
fıkrası kapsamındaki gemilere %50 indirim uygulanır. |
|
TBDTDY** kapsamında, 5 gün demirleme süresi olan, uğraksız geçiş
niteliğinde olmayan, Türk Bayraklı* ve 10.000 GT bir gemi için; Günlük
ücret : 10.000 ton x 0,004 $/ton = 40 $ Günlük
üzerinden ödenecek ücret : 5
gün x 40 $ = 200 $ İstenilmesi
halinde aylık ücret : 40 $ x 25 = 1.000 $ İstenilmesi
halinde yıllık ücret : 1.000 $ x 6 = 6.000 $ *
6’ncı maddenin ikinci fıkrası kapsamındaki gemilere %50 indirim uygulanır. **
İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme Sahalarında sadece günlük ödeme
yapılır. |
|
TBDTDY hariç, 5 gün demirleme süresi olan, Yabancı Bayraklı ve 10.000 GT
bir gemi için; Günlük
ücret :
10.000 ton x 0,004 $/ton = 40 $ Günlük
üzerinden ödenecek ücret : 5 gün x 40 $ = 200 $ İstenilmesi
halinde aylık ücret : 40 $ x 25 = 1.000 $ İstenilmesi
halinde yıllık ücret :
1.000 $ x 6 = 6.000 $ |
|
TBDTDY kapsamında, 5 gün demirleme süresi olan, uğraksız geçiş
niteliğinde olmayan, Yabancı Bayraklı* ve 10.000 GT bir gemi için; Günlük
ücret : 10.000 ton x 0,008 $/ton = 80 $ Günlük
üzerinden ödenecek ücret : 5 gün x 80 $= 400 $ İstenilmesi
halinde aylık ücret : 80 $ x 25 = 2.000 $ İstenilmesi halinde yıllık ücret : 2.000 $ x 6 = 12.000 $ |
|
TBDTDY kapsamında İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme Sahalarında*, 9
gün demirleme süresi olan, Yabancı Bayraklı ve 10.000 GT bir gemi için; Ödenecek
ücret : (7
gün x 10.000 ton x 0,008 $/ton)+(2 gün x 10.000 ton x 0,012 $/ton) = 560$ +
240$ = 800$ *
İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme Sahalarında sadece günlük ödeme
yapılır. |