Yedekli Seyir İşlemlerinde Kullanılan Deniz Araçları
SİRKÜLER NO: 13.7 / 292-223 = 22/04/2020
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi
yazıda;
“Gemi ve
su araçlarının yedekli seyir (çeki) işlemlerinin "Yedekli Seyir
İşlemlerinde Takip Edilecek Esaslara İlişkin Uygulama Talimatı" kapsamında
yürütülmekte olup, anılan işlemler kapsamında Liman Başkanlıklarınca yürütülen
iş ve işlemlerin kolaylaştırılması ve sektörde yaşanılan sorunların giderilmesi
yönünde iyileştirici tedbirlerin alınması gerekliliğinin oluştuğu,
Bu
itibarla 17.04.2020 tarih ve 24851 sayılı Makam Oluru ile, "Yedekli Seyir
İşlemlerinde Takip Edilecek Esaslara İlişkin Uygulama Talimatı" kapsamında
yedekli seyir işlemlerinde kullanılan, çeken (römorkör) ve çekilen (gemi/deniz
aracı/yüzer cisim vb.) gemi ve su araçlarına 60 gün süreli ayrı ayrı çeki uygunluk
belgesi verilmesinin aşağıdaki şartların sağlanması kaydıyla uygun görüldüğü;
Bu
kapsamda yapılacak çeki işlemleri liman idari sahası ve/veya iki Türk limanı
arasında ve çekilenin tam boyu 24 metreden büyük ancak 75 metreden az yedekli
seyir işlemlerini kapsar.
* Yedekli
Seyir İşlemlerinde Takip Edilecek Esaslara İlişkin Uygulama Talimatı ekinde yer
alan Yedekleme Kontrol Listesi ile (sörvey raporu) yapılacak sörveyde çeken ve
çekilene ait; ekipman, donanım, plan, denge kitapçığı (stabilite bukleti),
ulusal ve uluslararası sertifika/belge ve P&I Poliçesi gibi evrakların
geçerlilik sürelerine bağlı olarak en fazla 60 günlük çeki uygunluk raporu
düzenlenerek, belgenin not bölümünde geçerlilik tarihi ve gece seyir durumu
belirtilir.
* Çekende,
bayrak devleti veya bayrak devletince yetkilendirilmiş kuruluşlarca düzenlenmiş
çeki gücü testi sertifikası bulunacaktır.
* Bu
talimat gereği 60 günlük çeki uygunluk raporu (Yedekleme Kontrol Listesi) olan
gemi ve su araçları bu raporlarıyla Limanlar Yönetmeliği kapsamında Liman
Başkanlıklarından alacakları Liman Çıkış Belgesi veya ordino ile sefer
yapabilir.
* 60 günlük
çeki uygunluk raporu olan gemi ve su araçları ile yapılan çeki işlemlerinde
herhangi bir yük taşınması durumunda gemi ve su aracının denge kitapçığı
(stabilite bukleti) ve yükleme sınırı (load line) belgesine göre, yükleme
hesabının gemi kaptanı veya gemi inşa mühendisi tarafından yaptırılması
donatanın sorumluluğundadır.
* Yedeklenen
üzerinde bir yük taşınacak ise yükün bağlama (lashing) malzemelerinin
detaylarını da belirten onaylı emniyetli bağlama planı bulunacaktır.
* 60 günlük
çeki uygunluk raporu gerekliliklerinin rapor süresince sürekliliğinin
sağlanması donatanın sorumluluğundadır.
"Yedekli
Seyir İşlemlerinde Takip Edilecek Esaslara İlişkin Uygulama Talimatı"
çerçevesinde yürütülen gemi ve su araçlarının yedekli seyir (çeki) işlemlerinin
yukarıda belirtilen kurallara göre yürütülmesi hususları,”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz