Yanaşma Penceresi Uygulaması
SİRKÜLER NO: 22.5 / 633-492 = 21/10/2013
Mersin Uluslar arası Liman İşletmeciliği A.Ş. den alınan 11/10/2013 tarihli ve “Yanaşma Penceresi Uygulaması” konulu yazısında;
“İşletmemiz, Limanımızın rıhtım, ekipman, saha, iç dolum operasyonları, kapı ve tren operasyonu planlamalarının daha verimli yürütülmesi; bu sayede gemilerin bekleme sürelerinin azaltılması ve gemi operasyon hızlarının arttırılması amacıyla 21 Ekim 2013 tarihinden itibaren “Yanaşma Penceresi Uygulaması” kararı almıştır.
Bu amaçla, konteyner hatlarımızın/acentelerimizden ilgi yazımız ile yanaşma penceresi talepleri alınmış ve gemilerin istatistiki hareketleri, gemi boy, draft vb özellikleri, rıhtım özellikleri, vinç yoğunluğu ve benzeri kriterler değerlendirilerek ekteki Yanaşma Takvimi oluşturulmuştur.
Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi ekte sunulmaktadır. Konteyner gemileri için, Tarifemizde bulunan “Gemilerin Yanaşma Sırası” maddesi “Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi” ile değiştirilmiştir.
Yanaşma Penceresi talep etmeyen veya uygun olmadığı görülen konteyner hatları, yanaşma penceresi uygulama kurallarına göre müsait olan rıhtım ve saatlerde tarifemizde belirtilmiş hizmet talebi (ARF-2) uygulaması esaslarına göre yanaştırılacaktır.
Yanaşma Penceresi Uygulama Kurallarında cut-off uygulaması açıklanmış olup, tarifemizde bulunan; “Gemilere ve elleçlemeye tabi tutulacak mallara ilişkin dokümanlar ve Gemi istifleme planı, Geminin talep edilen yanaşma saatinden en az 12 saat önce sunulmalıdır” ibaresindeki 12 saatlik cut-off süresi ihracat, ithalat, kabotaj ve transit konteynerler için 2 saat, tekrar sevk konteynerler için 6 saat olarak iyileştirilmiş ve belirlenmiştir.”
Denilmekte olup ilgi yazı ekte sunulmaktadır.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek:
MIP Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi ver 1.0
MIP Berth Window Application Rules and Calendar ver 1.0
Dağıtım: Tüm üyelerimiz
Mersin Uluslar arası Liman İşletmeciliği A.Ş. den alınan 11/10/2013 tarihli ve “Yanaşma Penceresi Uygulaması” konulu yazısında;
“İşletmemiz, Limanımızın rıhtım, ekipman, saha, iç dolum operasyonları, kapı ve tren operasyonu planlamalarının daha verimli yürütülmesi; bu sayede gemilerin bekleme sürelerinin azaltılması ve gemi operasyon hızlarının arttırılması amacıyla 21 Ekim 2013 tarihinden itibaren “Yanaşma Penceresi Uygulaması” kararı almıştır.
Bu amaçla, konteyner hatlarımızın/acentelerimizden ilgi yazımız ile yanaşma penceresi talepleri alınmış ve gemilerin istatistiki hareketleri, gemi boy, draft vb özellikleri, rıhtım özellikleri, vinç yoğunluğu ve benzeri kriterler değerlendirilerek ekteki Yanaşma Takvimi oluşturulmuştur.
Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi ekte sunulmaktadır. Konteyner gemileri için, Tarifemizde bulunan “Gemilerin Yanaşma Sırası” maddesi “Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi” ile değiştirilmiştir.
Yanaşma Penceresi talep etmeyen veya uygun olmadığı görülen konteyner hatları, yanaşma penceresi uygulama kurallarına göre müsait olan rıhtım ve saatlerde tarifemizde belirtilmiş hizmet talebi (ARF-2) uygulaması esaslarına göre yanaştırılacaktır.
Yanaşma Penceresi Uygulama Kurallarında cut-off uygulaması açıklanmış olup, tarifemizde bulunan; “Gemilere ve elleçlemeye tabi tutulacak mallara ilişkin dokümanlar ve Gemi istifleme planı, Geminin talep edilen yanaşma saatinden en az 12 saat önce sunulmalıdır” ibaresindeki 12 saatlik cut-off süresi ihracat, ithalat, kabotaj ve transit konteynerler için 2 saat, tekrar sevk konteynerler için 6 saat olarak iyileştirilmiş ve belirlenmiştir.”
Denilmekte olup ilgi yazı ekte sunulmaktadır.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek:
MIP Yanaşma Penceresi Uygulama Kuralları ve Yanaşma Takvimi ver 1.0
MIP Berth Window Application Rules and Calendar ver 1.0
Dağıtım: Tüm üyelerimiz