Vize İşlemlerinde Karşılaşılan Sorunlar
SİRKÜLER NO: 15.3 / 0718-583 = 23/12/2009
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 21/12/2009 tarih ve 5423-565/2009 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
“İktisadi Kalkınma Vakfı’nın 07/12/2009 tarih ve GE.YKB/442 sayılı yazısına atfen;
1. TOBB desteği ve European Citizen Action Service (ECAS) işbirliği ile “Vize Şikayet Hattı” projesi kapsamında vatandaşlarımızca karşılaşılan sorunların bir dökümünün yapılması, vize işlemleri esnasında Türk vatandaşlarından özellikle iş dünyasından talep edilen belgeler, karşı karşıya kalınan prosedürler muhatap oldukları muamele ve zorlukların sistematik bir biçimde tespit ve incelenmesinin amaçlandığı;
2. Proje Kapsamında 17 Kasım 2009 tarihinde başlatılan ve bir ay boyunca işlemesi öngörülen telefon hattı ( 0212-324 51 88 – 324 51 99 Hafta içi her gün 09:00-18:00 saatleri arası) ve elektronik posta adresi (vize@ikv.org.tr ) ile farklı kesimlerin aktaracağı sorunların kaydedileceği;
3. Projenin amacına ulaşması için ek’te sunulan “Vize Şikayet Hattı Formu” nun en geç 31 Aralık 2009 tarihine kadar kurumlarına gönderilmesi ;”
İstenilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter