Menu

Duyurular


Uzun Menzilli Tanımlama ve İzleme (LRIT)

SİRKÜLER NO: 13.7/072-059 = 01/02/2008

 

İlgi:  İMEAK  DTO'dan alınan, 31/01/2008 tarih ve 668-43/2008 sayılı “Uzun Menzilli Tanımlama ve İzleme (LRIT) Sistemi Hususundaki Yeni SOLAS Değişikliği Yürürlüğe Giriş (01/01/2008) hakkındaki sirküleri.

 

İlgi sirküler ile ;

 

İlgi: ICS’den alınan 04/01/2008 tarih ve MC(08)03 sayılı yazı ve Ek’i.

 

Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan Odamıza gönderilen İlgi yazıda, ICS Üyeleri, LRIT (Uzun Menzilli Tanımlama ve İzleme – Long Range Identification and Tracking) Sistemi hakkındaki    yeni SOLAS (Denizde Can Güvenliği – Safety of Life at Sea) değişikliğinin 01 Ocak 2008 tarihinde yürürlüğe girdiği belirtilerek, konu hakkında, ana hatları ile, aşağıdaki bilgiler verilmektedir:

 

“SOLAS Bölüm V

 

Uzun Menzilli Tanımlama ve İzleme (LRIT) Sistemi hususundaki yeni SOLAS değişikliği 01 Ocak 2008 tarihinde yürürlüğe girmiştir.  Bu durumda, SOLAS’a Taraf Hükümetlere,  LRIT Sistemini kurmaları ve denemeleri için bir yıl süre tanınmakta; aynı zamanda, gemi işletmecilerine de, gemilerin LRIT bilgilerini gönderebilmelerini sağlayacak gerekli teçhizatı kurmaları veya sistemlerini yenilemeleri için bir yıl süre verilmektedir.

 

SOLAS Bölüm V (Seyir Güvenliği), uluslararası sefer yapan aşağıdaki gemiler için LRIT Sistemini zorunlu bir gereksinim olarak getirmektedir: 300 gros ton ve daha büyük çok-süratli araçlar dahil,  yolcu gemileri, yük gemileri ve seyyar, kıyıdan uzak sondaj birimleri.

 

31 Aralık 2008’de ve daha sonra inşa edilen gemilerde, geminin kimliğini, geminin mevkiini (enlem ve boylam) ve sağlanan mevkiin tarih ve zamanını otomatik olarak bildirecek bir sistem kurulması gerekmektedir.

 

31 Aralık 2008’den önce inşa edilen ve A1 ve A2 veya A1, A2 ve A3 deniz alanlarında çalıştırılmaları onaylanan gemilere,  31 Aralık 2008’den sonra radyo teçhizatının ilk sörveyinden daha geç olmamak üzere, bu teçhizatın konması gerekmektedir.

 

31 Aralık 2008’den önce inşa edilen ve A1, A2, A3 ve A4 deniz alanlarında çalıştırılması onaylanan gemilerin, 01 Temmuz 2009’dan sonra radyo teçhizatının ilk sörveyinden daha geç olmamak üzere, talimata uymaları gereklidir. ( Ancak, A2 ve A3 deniz alanları içinde çalıştıkları takdirde, gemiler 31 Aralık 2008’e kadar talimata uymalıdırlar).

 

Özellikle deniz alanı A1’de çalışan ve bir otomatik tanımlama sistemi (AIS) bulunan gemiler, LRIT bilgisini gönderme gereksiniminden muaftırlar.

 

LRIT Sisteminin, gemiler tarafından LRIT bilgisinin gönderilmesi bakımından, 31 Aralık 2008’den itibaren çalışması tasarlanmıştır.

 

Talimata Uygunlukla İlgili Bilgiler

 

Yapılan ilk testler, uygun olması beklenen teçhizat donatımları arasında oldukça yüksek seviyeli uygun olmama durumlarının (%25) bulunduğunu göstermiş olup, bu durum gemi sahiplerine ve gemi işletmecilerine bildirilmiştir. Herhangi bir şüphe duyulduğu takdirde, teçhizatın imalatçısı ve servisi sağlayan ile irtibat kurulması zorunludur. 

 

ICS herhangi bir belirli hizmeti sağlayana destek önerecek  durumda olmayıp, gemi sahiplerinin, LRIT Sistemine uygunluğa ait Bayrak düzenlemelerinin ayrıntıları için, ilk olarak kendi İdareleri  ile temas etmeleri gerektiğini tavsiye etmektedir”.

 

İlgi yazıda, LRIT testleri ile ve Donatanlar açısından teçhizat sorunları ile ilgili tecrübelerin bilinmesinin yararlı olacağına değinilerek, böyle bilgiler sağlanabildiği takdirde bunların  ICS Denizcilik Müdürü Mr. P.B. Hinchliffe’e gönderilmesi istenmektedir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini ve gereğini rica ederiz.

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

Recep Düzgit

(Genel Sekreter)

 

Dağıtım: Tüm Üyelerimiz