Toplantı Hk.
SİRKÜLER NO: 12.3/0654-498 = 22/11/2007
Değerli Üyemiz,
Konteyner Gemisi Acenteliği yapan üyemizden aldığımız bir yazıda;
“Son yıllarda konteyner taşımacılığının armatörlerin ortak gemileri ile yapılıyor olması, gümrük kanunlarının uygulanışı ve bilgi alış verişi açısından ülkemizde de konteyner acentelerinin birbirleri ile daha sıkı işbirliği yapmalarını gerektirmektedir.
Bu bilgi alış verişinde, yük acentesi ile gemi acentesinin birbirlerine göndermek zorunda olduğu “Booking Note kayıtları “, “ Kargo Manifesto kayıtları “, “ Yükleme / Boşaltma Listeleri “ gibi dokümanların standart yapıda olmaması yük acentesi ile gemi acentesi arasında aşağıda belirtilen sorunlara yol açmaktadır.
1- Yük acentesi tarafından gönderilen kayıtların gemi acentesi tarafından yeniden ve tek tek bilgisayar sistemlerine girilmesi ciddi zaman kaybına neden olmaktadır.
2- Bu zaman kayıpları aynı zamanda acentelerin personel giderlerini gün geçtikçe arttırmaktadır.
3- Bu girişler esnasında yapılan çeşitli hatalar acenteler arasında tartışmaların yaşanmasına ve dış ticaret yapan kişi / kuruluşların zararına neden olmaktadır
4- Bilgisayar sistemlerine yeni giriş yapılacağından gemi acenteleri haklı olarak yükleme bilgilerini ve kargo manifesto bilgilerini yük operasyonu başlamadan çok önce istemekte, bu durumda yükü olan acenteler yük bağlantılarını erken kesmek durumunda kalmaktadır.
5- Erken yük bağlantısını kesen yük acentesinin reddettiği yükün gemi acentesi tarafından kabul edilmesi sonucu ortaya haksız rekabet ve müşteri gözünde etik olmayan bir durum ortaya çıkmaktadır. Bu durum acentelerin müşteriler karşısındaki saygınlığını tartışmalı hale getirmektedir.
6- Zaman zaman sadece bu nedenlerle acentelerin temsil ettikleri armatörlere başvurarak diğer acenteleri şikayet ettikleri görülmektedir. Bu durum ise hem ülkemizin hem de acentelerin saygınlığını olumsuz yönde etkilemektedir. “
Denmekte ve bu sorunlara çözüm üretilmesi amacı ile Dernek merkezimizde, konteyner işi veya konteyner gemisi acenteliği yapan şirketler ile bir toplantı yapılması talep edilmektedir.
Bu talep doğrultusunda, 12 Aralık 2007 Çarşamba günü saat 14:00 de Derneğimiz merkezinde bir toplantı yapılması planlanmış ve bu toplantıda aşağıdaki çözüm önerilerinin tartışmaya açılmasına karar verilmiştir. Yapılacak toplantıda bu öneriler ile üyelerimizden / katılımcılardan gelecek olan diğer çözüm önerileri birleştirilerek bir standart oluşturulmaya çalışılacaktır.
1- Gümrük BİLGE sistemine özet beyan / alt özet beyan tescilleri için gönderilen dosyaların acenteler arasında kargo manifesto amaçlı kullanılması,
2- Acentelerin birbirlerine gönderdiği yükleme bilgileri ( Booking’ ler ) için standart bir dosya örneği oluşturulması ve bu standart form ile bilgi alış verişinde bulunulması,
3- Yükleme / boşaltma listelerinin standart bir forma kavuşturulması ve bilgi akışında bunların kullanılması
Bu sebeple, 12 Aralık 2007 Çarşamba günü saat 14.00 de Derneğimiz merkezinde yapılacak toplantıya, konteyner işi ve/veya konteyner gemisi acenteliği yapan üyelerimizin yukarıda belirtilen konu ile ilgili (Dokümantasyon, BİLGE gümrük programı kullanıcısı, Bilgi İşlem görevlisi ) personelleri ile katılmalarını önemle rica ederiz.
Toplantı organizasyonunu sağlayabilmemiz açısından söz konusu toplantıya katılacak olan kişi ve kuruluşların katılım teyitlerini ve kaç kişi ile katılacaklarını da 7 Aralık 2007 Cuma akşamı mesai bitimine kadar Derneğimize bildirmelerini ayrıca rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
(Genel Sekreter)
Dağıtım: Tüm üyelerimiz