Tokyo MOU Yük Güvenliği Uygunluğuna Yoğunlaşacak
SİRKÜLER NO: 22.3 / 645-528 = 19/08/2016
İlgi: IMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 18.08.2016 tarih
ve 3202-581/2016 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“İlgi: 12.08.2016 tarihli TradeWinds gazetesinde
yayınlanan bir yazı.
Adam Corbett, Londra imzası ile TradeWinds gazetesinde yayınlanan İlgi yazıda aşağıdaki bilgiler verilmektedir:
"Tokyo Anlaşma Memorandumu (MOU-Tokyo Memorandum of Understanding) liman devleti kontrol otoritesi Eylül ayından itibaren yük-güvenliği düzenlemeleri hususunda üç aylık bir yoğunlaştırılmış denetleme kampanyası (CIC – concentrated inspection campaign) yürütecektir.
Bu insiyatif ile gemilerin uluslararası yük-güvenliği tüzüklerine
uygun olduklarının kontrol edilmesi sağlanmaya, zabitlerin ve mürettebatın
gereksinmelerin bilincinde olmalarına ve yük elleçlemesi hususundaki
potansiyel tehlikelere ait farkındalığın artırılmasına çalışılacaktır.
Tokyo MOU bir bildiri ile şunları belirtmiştir: "Bu yılki
CIC'nin amacı veya hedefi gemilerin uygulanabilir yük-güvenliği
(cargo-securing) gereksinimlerine uygunluğu ve gemiler ve yük-güvenliği
operasyonları ile uğraşan gemicilerin geniş kapsamlı güvenliği hususunda bilgi
sağlamaktır."
CIC (Yoğunlaştırılmış Denetleme Kampanyası) normal liman devleti
kontrolü denetlemeleri esnasında yapılacak olup, yük düzenlemelerinde ortaya
çıkarılan tüm sorunlar geminin alıkonması ile sonuçlanabilir. Ancak, Tokyo MOU
şunları bildirmiştir: "Bu kampanyanın amacı gemileri alıkoymak değil,
fakat yük-güvenliği düzenlemeleriyle ilgili emniyet ve uygunluğu
arttırmaktır."
Tokyo MOU, CIC'nin başlamasından önce mürettebatın, işletmecilerin
ve gemi sahiplerinin yük-güvenliği el kitaplarını tekrar gözden geçirmelerini
ısrarla istemiştir.
Paris MOU da, aynı süre esnasında Denizcilik Çalışma
Konvansiyonu'na (MLC – Maritime Labour Convention) uygunluk hususunda bir CIC
yürütecektir.
Geçen yıl Tokyo MOU 17,269 gemi ile ilgili olarak 31,407 denetleme
yapmıştır, bu da bölgeye uğrak yapan gemilerin yaklaşık %70'i civarında bir
denetleme oranını temsil etmektedir. Böyle denetlemeler ile ortaya
çıkarılan gemi noksanlıkları geçen yıl toplam 83,606 olmuştur ve bunun bir
sonucu olarak 1,153 gemi tutulmuştur.
Böylece bölgeye uğrak yapan gemilerin standartları iyileşme
göstermekte olup, geçen dört yıl içinde noksanlıklar ve gemi tutulmalarının
sayısında azalma görülmüştür.
2011 yılında noksanlıklar 103,549 ile ve gemi tutulmaları ise
1,562 ile zirve noktasına ulaşmıştı."
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz