Menu

Duyurular


Tescil ve Onayın Birleştirilmesi Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü

SİRKÜLER NO:8.1 / 818-661 = 07/11/2016


Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğünce dağıtımı yapılan 02/11/2016 tarih ve 76107777-166.99/19873910 sayılı  “Tescil ve Onayın Birleştirilmesi – Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü” konulu yazısında;

 

Bakanlığımız Gümrükler Genel Müdürlüğünden alınan 02.11.2016 tarihli 19825860 sayılı yazısına atfen;

 

Söz konusu yazıda; Bakanlık Makamının 21/5/2012 tarihli ve 2012/44 sayılı Onay’ı ile uygun bulunan “Gümrük İdarelerinin Standardizasyonu Eylem Planının 2.2 no.lu maddesi çerçevesinde; “Tescil ve onay işlemlerinin sistem tarafından yerine getirilerek, muayene işlemleri dahil tüm işlemlerin tek memur eliyle yürütülmesi” hususunun Bakanlığımız gündemine alınmış olduğu ve BİLGE sisteminde tescil ve onay aşamalarının birleştirilmesi ile ilgili olarak sistemde yeni iş akışları belirlenerek 31 Ağustos 2016 tarihi itibarıyla Ankara Gümrük Müdürlüğünde pilot uygulama başlanıldığı,

 

Bakanlık Makamının güncel talimatı ile mezkur pilot uygulamanın yaygınlaştırılması kapsamında yukarıda anılan sistem değişikliğinin Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğünde de devreye alınmasının talimatlandırıldığı bildirilmiş olup,

 

Bu çerçevede; tescil edilecek beyannamelerde “Onay” işlemine gerek kalmayacak şekilde Ek'te iş akışları belirlenen BİLGE yazılım değişikliklerinin pilot uygulama olan Ankara Gümrük Müdürlüğünde gelinen haliyle, 2 Kasım 2016 tarihi saat 14.00 itibarıyla Haydarpaşa Gümrük Müdürlüğü'nde de devreye alınması;

 

-Mevcut sistemde Onay'a bağlı sistemin arka planında çalışan kontrollerin (ambar bekleme süresi kontrolü gibi vb.) tescil işlemi akabinde devamının sağlanması,

 

-Mevcut sistemde Onay aşamasında kabul memuruna gelen Uyarı Mesajlarının muayene memuru ekranına aktarılması,

 

-Ekonomik Etkili Gümrük Rejimlerinde "rejim bitiş tarihi" girilen durumlarda muayene memurunca mezkur tarih girişinin yapılabilmesine olanak sağlanması,

 

-Yeni sistemde tescil edilen beyannamelerin, mesai içi veya mesai dışı tescil edildiğine bakılmaksızın idarede muayene ile görevli personele rastgele yöntemi ile sistem tarafından havale edilmesi; mükellef tarafından fazla mesai ödenerek mesai dışı saatlerde işlem yapılmasının talep edilmesi halinde ise nöbetçi İdare Amirince havale değişikliği yapılarak yine sistem tarafından nöbette olan personele rastgele havale edilerek işlemlerin gerçekleştirilmesi yönündeki düzenlemenin sürdürülmesi,

 

-16.03.2007 / 08258 sayılı Müsteşarlık Onayı ile uygulamaya alınan; ihracatta sistem tarafından belirli risk kriterlerinin altındaki ihracat eşyasının onay memurunca tüm işlemlerinin tamamlandığı beyannameler için; Risk Yönetimi ve Kontrol Genel Müdürlüğünce belirlenen mezkur kriterlerin aynı şekilde korunarak, bu kapsamdaki ihracat beyannamelerinin sistemde ayrı bir alanda toplanarak bunların kontrolünün mezkur Onayda belirtildiği şekilde sağlanabilmesi için, İdare Amirinin uygun göreceği memur profillerini "muayene ile görevli memur" olarak tanımlayabilmesine sistem üzerinden imkan sağlanması; pilot uygulamadan sorumlu İdare Amirince ise bu kapsamdaki beyannamelerin kontrolünün öncelikle Muayene Memurları taralından yapılması hususu gözetilerek, personel yetersizliği durumlarında muayene ile görevli memur eliyle işlemlerin ikmalinin sağlanması hususları,”

 

Bildirilmektedir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.

 

 

                                                                                                       Saygılarımızla,

                                                                                  Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

 

 

                                                                                                      Emin EMİNOĞLU

                                                                                                        Genel Sekreter

 

 

 

 

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz