Tehlikeli Maddelerin İhracında Eksik/Yanlış veya Yapılmayan Beyanlar
SİRKÜLER NO: 23.1 / 913-77635 = 07/12/20
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 04.12.2020 tarih
ve 3348/1348/2020 sayılı yazısı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi
yazıda;
Uluslararası
Deniz Ticaret Odasının (International Chamber of Shipping–ICS) 25 Kasım 2020
tarihli Ekte sunulan yazısında, eksik beyanlı ya da beyan edilmeden ihraç
edilen tehlikeli yüklere ilişkin sorunlara yönelik proje ile bu kapsamda
hazırlanmış bir ankete yer verilmektedir.
ICS'in,
yanlış, eksik ya da beyan edilmemiş tehlikeli mallar nedeniyle olduğu
belirlenen veya düşünülen konteyner gemisi yangınları ile ilgili sorunların kök
nedenlerine ilişkin önlemlerin alınmasına hedefleyen girişimlerde bulunduğu,
sektörün Uluslararası Denizcilik Tehlikeli Maddeler Kodundaki (IMDG Code)
iyileştirmelere yönelik çalışmalar yürüttüğü bir süreçte eksik ya da beyan
edilmemiş tehlikeli malların halen bir sorun olmaya devam ettiği ifade
edilmektedir.
Bahse
konu sorunun çözümüne yönelik önlemlerin belirlenmesi ve harekete geçilmesi
maksadıyla, ICS'in, uluslararası P&I Kulüpleri, Uluslararası Tehlikeli Mal
Gemi İşletmecileri Derneği(International Vessel Operators Dangerous Goods
Assosiation–IVODGA), Ulusal Yük Bürosu(National Cargo Bureau-NCB) ve Dünya
Taşımacılık Konseyi(World Shipping Council-WSC), hükümetler, yetkililer,
uluslararası konteyner tedarik zincirindeki paydaşları ile bir araya geldiği
belirtilmektedir.
Teklif
edilen deneme projesi kapsamında, emniyet açısından değerlendirilmek üzere özellikle
ihraç hacmi esas alınarak, ülkelerin ihraç ettiği tehlikeli yükler konusuna
odaklanılacağı belirtilmekte olup, bu çerçevede ilk aşamada Endonezya'dan ihraç
edilen odun kömürünün taşınması sırasında yaşanan sorunların ele alınacağı
bildirilmektedir.
Önerilen
proje kapsamında;
-Endonezya'dan
yapılan odun kömürü taşımacılığının sorunlu ihraç lokasyonları, olay ve risk
yaşanan işlemlerinin belirlenmesi,
-Yaşanan
sorunların özetlenmesi,
-Kömüre
dayalı ürünlerin işlenmesi, paketlenmesi ve güvenli bir şekilde taşınmasının
iyileştirilmesi için Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Kuralları,
Konteynerlerde Karbon ve Odun Kömürü Taşınması ile ilgili Yük Kazaları
Bilgilendirme Sistemi (Cargo Incident Notification System - CINS) Rehberlerinin
yanı sıra olası tavsiyelerin belirlenmesi,
-Taşıyıcıların,
gemi sahipleri/operatörlerinin, nakliyecilerin ve ihracatçıların, terminal
operatörlerinin, ulusal ve yerel hükümetlerin ve Endonezya'da faaliyet gösteren
uzmanların katılımıyla bir atölye çalışması düzenlenmesi,
-Proje
sonuçlarına ve tavsiyelere dayalı olarak, yetkililerin ve mümkün olduğu kadar
ilgili yerel paydaşların desteğiyle bir uygulama planı geliştirilmesinin
hedeflendiği belirtilmektedir.
Projenin
başarıya ulaşmasına yönelik ICS üyelerinin, üyesi firmaları üzerinden aktif
işbirliğine ihtiyaç duyulduğu ifade edilmektedir. Bu kapsamda ICS'e iletilmek
üzere Ek'te sunulan anket formunun doldurularak en geç 8 Aralık 2020 tarihine
kadar Odamıza (serkan.inal@denizticaretodasi.org.tr) iletilmesi hususunda
bilgilerinizi ve gereğini arz/rica ederim.
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz