SP1 Raporları Hakkında
SİRKÜLER NO:23.1 / 990-768 = 22/12/2021
İlgi: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü Gemi Trafik ve Kılavuzluk Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’ndan alınan 22.12.2021 tarihli ve E-61673760-622.99-121112 sayılı yazısı.
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nden alınan ilgi
yazıda;
‘’İlgi : Denizcilik Genel Müdürlüğü'nün 17.12.2021 tarihli ve E-19463099-130.04.03-82580 sayılı yazısı.
Bilindiği üzere, Türk
Boğazları’ndan geçiş yapacak gemilerin Seyir Planı-1 (SP-1) bildirimleri 1
Temmuz 2021 tarihinden bu yana Liman Yönetim Bilgi Sistemi (LYBS) uygulamasına
eklenen "Sefer Planı İşlemleri" menüsü kullanılarak
gerçekleştirilmededir.
Ancak bu bildirimlerde sehven olduğu düşünülen hatalar gözlemlenmiştir. Karşılaşılan ana hatalar aşağıda detaylandırılmıştır :
Geçiş Yapılacak Boğaz'ın ve Yönün Doğru Seçilmesi
SP-1 Raporunda kalkış ve varış limanları dikkate alınarak geçiş yapılacak Boğaz'ın ve geçiş yönünün doğru seçildiğinden emin olunmalıdır. Örnek olarak Rusya'dan kalkıp İtalya'ya giden bir gemi için İstanbul ve Çanakkale Boğazı seçili olmalıdır.
Yük Girişleri
Yük bilgileri Kargo Bilgileri ve Tehlikeli Madde Bilgileri olmak üzere 2 bölümden oluşmakta. Tehlikeli olsun olmasın yüklü bir gemi için önce kargo bilgilerinin dolu olması gerekmektedir. Tehlikeli yük ise Tehlikeli Madde Bilgileri bölümüne ayrıca girilmelidir. Örnek vermek gerekirse tehlikeli bir yük taşıyan tanker için, kargo bilgileri doldurulduktan sonra (30.000 ton Genel Kimyasal Sıvı) ayrıca Tehlikeli Madde Bilgilerine giriş yapılmalıdır. Sadece Tehlikeli Madde Bilgileri doldurulmuş olup, Kargo Bilgileri boş bırakılmış olmamalıdır.
Tehlikeli Yük Bilgilerinin Girişi
Dökmeci gemilerle katı
halde taşınan tehlikeli yükler için Katı Dökme Yük (IMSBC)'den,
Sıvılaşmış gaz taşıyan
Lpg/Lng ler için Dökme Sıvılaşmış Gaz (IGC)'den,
Dökme kimyasal sıvı
taşıyan tankerler için Dökme Sıvı Yük (IBC)'den,
Paketli tehlikeli yük
taşıyan konteynerler için Paketlenmiş Tehlikeli Yükler (IMDG)'den,
Petrol ve türevlerini
taşıyan tanker için ise Petrol ve türevleri (Marpol Annex-1)'den,
Tehlikeli yük beyanı yapılmış olmalıdır. Tehlikeli yük kısmına girilen yükler ayrıca kargo bilgileri kısmına da girilmiş olmalıdır. Örnek vermek gerekirse bir petrol tankeri için IMDG Klas-3 tehlikeli yük beyanı yanlıştır. IMDG kod kapsamı sadece paketli tehlikeli yükler için kullanılmaktadır.
Geçen süre zarfında yeterli aşinalığın sağlandığı düşünülmekte olup, başta yukarıda değinilen eksiklikler olmak üzere benzeri eksik veya hatalı raporlamalarda SP-1 raporunun reddedileceğini ve konunun ilgililere duyurulması hususu,’’
Bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz