Sorumluluk Limitlerindeki artışlar – ICS IMO Kararını destekliyor.
SİRKÜLER NO: 12.1 / 0282-202 = 04/05/2012
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 02/05/2012 tarih ve 1730-223 /2012 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan 20 Nisan 2012 tarih ve PRESS(12)06 Sayılı yazı ve Eki ICS Basın Bildirisine atfen;
“Sorumluluk Limitlerindeki Artışlar – ICS IMO Kararını destekliyor” konulu İlgi yazıda, Ekteki Basın Bildirisinin ulusal idareye ve üye şirketlere iletilmesi istenmektedir.
Söz konusu ICS Basın Bildirisi’nin Odamızda yapılan Türkçe çevirisi bilgi için aşağıda sunulmaktadır:
ICS BASIN BİLDİRİSİ 19 Nisan 2012
(Hemen duyurulması gerekir)
İlgi: 1242
LLMC ARTIŞLARI – ICS, IMO KARARINI DESTEKLİYOR
Tüm denizcilik sektörlerini ve taşımaları ve küresel denizcilik endüstrisinin %80’inden fazlasını temsil eden ve Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Hukuk Komitesi’nde armatörlerin temsili hususunda önderlik yapan Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), 1996 Denizcilikle İlgili Tazminat Talepleri Konvansiyonuna ait Sorumluluk Sınırlamasına (Limitation of Liability for Maritime Claims Convention 1996 (LLMC)) göre olan Sorumluluk Limitlerini %51’e kadar arttırmak için bu hafta IMO tarafından alınan kararı kuvvetle desteklediğini ifade etmiştir.
Genel olarak denizcilikle ilgili tazminat taleplerine ilaveten, üç yıl içinde yürürlüğe girecek olan yeni LLMC limitleri, Nairobi Konvansiyonu yürürlüğe girdiği zaman (Sivil Sorumluluk Konvansiyonu (Civil Liability Convention) tarafından kapsanan tazminat taleplerinden başka) bunker dökülmeleri ve batık kaldırmaya ait sorumlulukları yöneten IMO Konvansiyonlarına göre olan tazminat taleplerine uygulanacaktır.
ICS Genel Sekreteri Peter Hinchliffe aşağıdaki görüşleri belirtmiştir:
“Geçen iki yıl boyunca IMO’da yapılan görüşmeler esnasında ICS, denizcilik endüstrisinin artışların görüşülmesine açık olduğunu, ancak bunların, üzerinde anlaşmaya varılmış kriterlere, yani tazminat talepleri tarihçesine, enflasyona, sigorta bedeli üstündeki etkiye dayandırılması gerektiğini gözlemlemiştir. Bu şartlarda, IMO tarafından kabul edilen nihai artışlar makul bir sonuç olarak görünmektedir.
2015 yılında yürürlüğe girmesinden sonra yeni limitlerin denizcilik endüstrisi üzerinde ne gibi ekonomik etkisi olacağı zamanla anlaşılacaktır. Ancak, artışların sorumluluğun sınırlandırılması prensibinin korunmasını sağlamaya yardımcı olacağını ümit ediyoruz; bu da, anılan prensip, armatörler bütçenin müsaade edeceği sigortaya ulaşmayı sürdüreceklerse hayati bir önem taşımaktadır. Yeni limitlerin, daha az gelişmiş ülkeleri LLMC’yi onaylamaktan vaz geçirmeyeceği de ümit edilmektedir.”
Mevcut LLMC limitlerine göre sadece az sayıda tazminat taleplerinin tam olarak tazmin edilmediğini gösteren ve P&I Klüpleri Uluslararası Grubu (International Group of P&I Clubs) tarafından derlenen istatistikler karşısında, LLMC artışlarının haklı bulunup bulunmayacağı konusunda aslında ICS’in şüphe ettiği bazı hususlar olmuştu. Ancak, temizleme masraflarının uygulanabilir limit miktarını aştığının düşünüldüğü ve 2009 yılında Queensland’de meydana gelen ‘Pacific Adventurer’dan bunker dökülmesi olayından sonra, ICS, IMO’nun limitleri yeniden gözden geçirmesini isteyen çok sayıda hükümet olmasının, artışın şüphesiz olduğu anlamına geldiğini kabul etmiştir.
Not:
· Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS) armatörler için başlıca ticari birlik olup, tüm sektörleri, taşımaları ve dünya ticaret filosunun %80’inden fazlasını temsil eden, 36 ülkeden ulusal kuruluşlardan üyeleri mevcuttur.
· Daha fazla bilgi için temas edilecek kişi:
Debra Munford (İngiltere) Tel:+44 1296 682124
Website ics-shipping.org
İlgi yazı ve Eki Basın Bildirisi ilişikte sunulmuştur (Ek-1).”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz