Serdümenin Dümen Komutunu Hatalı Uygulaması
SİRKÜLER NO: 13.7 / 552-433 = 24/07/2018
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 23/07/2018 tarih
ve 2906-441/2018 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“Tehlikeli Olayları Rapor Etme Programı (Confidential Hazardous Incident Reporting Programme – CHIRP Maritime) 03/2018 tarih ve 50 sayılı raporuna atfen;
Raporların
isimsiz olarak değerlendirildiği ve yayımlandığı (anonymous reports), İngiltere
menşeli Tehlikeli Olayları Rapor Etme Programı (Confidential Hazardous Incident
Reporting Programme – CHIRP Maritime)'nın sektörün içinden ya da ilişkili tüm
bireylere yönelik küresel deniz emniyetinin arttırılmasına katkı sağlamayı
amaçladığı ve kendilerine gönderilen raporlardan derlediği ilgi geri bildirim
bülteninde, ciddi kazalara sebep olabilecek hadiseler irdelenmektedir.
Raporda,
özellikle gece saatlerinde pilotaj esnasında serdümen/mürettebatın yorgunluğa
yenik düşerek hata yapma ihtimallerinin arttığı, bu gibi durumlardan
kaçınılması için mürettebatın yeterli dinlenmesinin sağlanması, azami dikkat
gerektiren serdümen görevlerinde, belirli aralıklarla molalar verilerek
serdümenin dikkatini tazelemesinin sağlanması ve ayrıca dümen komutlarının
hatayı en aza indirme ve serdümenin dikkatini çekmek için istenilen manevra
yönünü el ile göstererek verilmesi gibi uygulamalara değinilmiştir. Olayın
sebepleri ve önleyici tedbirlerini içeren raporun Türkçe çevirisi Ek’te
sunulmaktadır.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz