Pearl Nehri Deltası, Yangtze Nehri Deltası ve Bohai Koyu Kenarı’ndaki Emisyon Kontrol Alanları (ECA)’na Yönelik Uygulama Planları
SİRKÜLER NO: 22,3 / 777-665= 15.12.2015
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 15/12/2015 tarih ve 4892-846/2015 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
" 10 Aralık 2015 tarih ve MC(15)65 sayılı ICS (Uluslararası Deniz Ticaret Odası) Sirküleri ile Eki A: Çin'in Yeni ECA Alanları ve Eki B: Hong Kong Rıhtımda Yakıt Yönetmeliğiyazısına atfen;
Çin Deniz Güvenliği Yönetimi (Maritime Safety Administration) tarafından 4 Aralık 2015 tarihinde, Pearl Nehri Deltası, Yangtze Nehri Deltası ve Bohai Koyu Kenarı'ndaki Emisyon Kontrol Alanları (ECA)'na yönelik uygulama planlarını duyurduğu bildirilmektedir.
Uygulama planlarında ifade edildiği üzere, kontrol alanları kapsamına giren sularda seyreden, demirleyen veya işletilen bütün ticaret gemileri için ECA kuralları uygulanacaktır. Askeri gemiler ile spor amaçlı gemiler ve balıkçı tekneleri bu zorunluluktan muaf tutulmuşlardır.
İlgi yazıda belirtildiği üzere, ilgili düzenlemelerin uygulamaya alınması için yapılan planda aşağıdaki dört tarih ön plana çıkmaktadır:
1 Ocak 2016: Kontrol alanlarında bulunan (ve koşulları elverişli olan) bazı limanlar, %0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayabilirler.
1 Ocak 2017: Kontrol alanlarındaki ana limanlar, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayacaklardır.
1 Ocak 2018: Kontrol alanlarındaki tüm limanlar, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayacaklardır.
1 Ocak 2019: Kontrol alanlarına giren gemiler, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtlar kullanacaklardır.
İlgi yazı ICS sirkülerinde; söz konusu yasal şartların, limana yanaşan veya demirleyen gemiler için gemi limana yanaştıktan bir saat sonrasından, limandan ayrılmadan bir saat öncesine kadar geçerli olduğu bildirilmektedir. Ayrıca, gemilerin, emisyonlarını azaltmak için kıyıda enerji temini, temiz enerji ve gaz yıkayıcılar (scrubbers) gibi alternatif tedbirlere başvurabilecekleri de ifade edilmektedir.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı
Ek 2: New Chinese ECA Areas (Çin'in Yeni ECA Alanları)
Ek 3: Hong Kong Fuel at Berth Regulation (Hong Kong Rıhtımda Yakıt Yönetmeliği)
Dağıtım: Tüm üyelerimiz
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 15/12/2015 tarih ve 4892-846/2015 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
" 10 Aralık 2015 tarih ve MC(15)65 sayılı ICS (Uluslararası Deniz Ticaret Odası) Sirküleri ile Eki A: Çin'in Yeni ECA Alanları ve Eki B: Hong Kong Rıhtımda Yakıt Yönetmeliğiyazısına atfen;
Çin Deniz Güvenliği Yönetimi (Maritime Safety Administration) tarafından 4 Aralık 2015 tarihinde, Pearl Nehri Deltası, Yangtze Nehri Deltası ve Bohai Koyu Kenarı'ndaki Emisyon Kontrol Alanları (ECA)'na yönelik uygulama planlarını duyurduğu bildirilmektedir.
Uygulama planlarında ifade edildiği üzere, kontrol alanları kapsamına giren sularda seyreden, demirleyen veya işletilen bütün ticaret gemileri için ECA kuralları uygulanacaktır. Askeri gemiler ile spor amaçlı gemiler ve balıkçı tekneleri bu zorunluluktan muaf tutulmuşlardır.
İlgi yazıda belirtildiği üzere, ilgili düzenlemelerin uygulamaya alınması için yapılan planda aşağıdaki dört tarih ön plana çıkmaktadır:
1 Ocak 2016: Kontrol alanlarında bulunan (ve koşulları elverişli olan) bazı limanlar, %0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayabilirler.
1 Ocak 2017: Kontrol alanlarındaki ana limanlar, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayacaklardır.
1 Ocak 2018: Kontrol alanlarındaki tüm limanlar, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtların kullanılması şartını, rıhtıma yanaşmış ya da demirlemiş gemiler için uygulayacaklardır.
1 Ocak 2019: Kontrol alanlarına giren gemiler, 0.5 m/m veya daha az Sülfür içeriğine sahip yakıtlar kullanacaklardır.
İlgi yazı ICS sirkülerinde; söz konusu yasal şartların, limana yanaşan veya demirleyen gemiler için gemi limana yanaştıktan bir saat sonrasından, limandan ayrılmadan bir saat öncesine kadar geçerli olduğu bildirilmektedir. Ayrıca, gemilerin, emisyonlarını azaltmak için kıyıda enerji temini, temiz enerji ve gaz yıkayıcılar (scrubbers) gibi alternatif tedbirlere başvurabilecekleri de ifade edilmektedir.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı
Ek 2: New Chinese ECA Areas (Çin'in Yeni ECA Alanları)
Ek 3: Hong Kong Fuel at Berth Regulation (Hong Kong Rıhtımda Yakıt Yönetmeliği)
Dağıtım: Tüm üyelerimiz