Mesai Saatleri Dışında Gemilere Çıkacak Teknik Personel
SİRKÜLER NO:18.1 / 726-585 = 25/11/2008
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan, 24/11/2008 tarih ve 5665-537/2008 sayılı sirküler ile;
İlgi : a) 05.11.2008 tarih ve 5406 sayılı yazımız.
b) T.C. İstanbul Valiliği İl Emniyet Müdürlüğü’nün 14.11.2008 tarih ve 7417-200 sayılı yazısı.
1- İlgi (a) yazımızla İstanbul Valiliği Karaköy Limanı Mülki İdari Amirliği’ne, boğazlardan geçen yabancı bayraklı gemilerde meydana gelen arızaların giderilebilmesi amacıyla teknik hizmet vermek üzere gemilere çıkacak personel hakkında genel bilgi toplama (G.B.T.) sorgulamalarının mesai saatleri dışında ve resmi tatil günlerinde de yapılabilmesi amacıyla Liman Deniz Şube Müdürlüğünce bir personelin görevlendirilmesi talep edilmişti.
2- İstanbul Valiliği İl Emniyet Müdürlüğü’nden konuyla ilgili olarak alınan ilgi (b) yazıda,
- Deniz Liman Şube Müdürlüğü’nde ; G.B.T. kayıtlarına Mesai Saatleri içinde Bilgi Toplama Büro Amirliğinde görevli 2 (iki) kişi ve Mesai Saatleri dışında ve Resmi Tatil ve Bayram günlerinde Pasasport İşlemleri Büro Amirliğinde görevli 5 (beş) kişi olmak üzere toplam 7 kişinin görevli olduğu, bu konuda Bilgi Toplama Büro Amirliklerince hiçbir sıkıntı bulunmadığı,
- Ancak, Sivil Hava Meydanları, Limanlar ve Sınır kapılarında Güvenliğin Sağlanması, Görev ve Hizmetlerin Yürütülmesi Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesine göre gümrüklü sahalara giriş izin dilekçelerinin onay yetkisinin Karaköy Limanı Mülki İdare Amirliğinde olması sebebiyle hafta sonu, resmi tatil ve bayram günlerinde onay alınabilmesi için müracaatların 1 (bir) gün öncesinden yapılmasının gerekli olduğu,
bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter
Dağıtım:
Tüm üyelerimiz