MARPOL Ek 1’deki Petrol Artığı (slac) ile İlgili Hususlarda Yapılan Değişiklikler ve IOPP...
SİRKÜLER NO: 20.1 / 705-510 = 31/12/2010
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 30/12/2010 tarih ve 5606-620 / 2010 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
“Lloyd’s Register Classification News, 22 Aralık 2010 tarih ve 45/2010 sayılı bültenine atfen;
“MARPOL Ek 1’deki petrol artığı (slac) ile ilgili hususlarda yapılan değişiklikler ve IOPP Sertifikasına yapılan Ek” konulu haberin Odamızda yapılan Türkçe çevirisi aşağıda sunulmaktadır:
MARPOL Ek 1 petrol artığı ile ilgili hususlardaki değişikliklerin 01 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe gireceği bildirilmektedir. Bu değişiklikler 400 gros tonun üzerindeki tüm yeni ve mevcut gemilere uygulanacak olup, petrol artığı (slac) tanklarının aşağıda belirtilen özelliklere sahip olmalarının gerektiği anlamına gelmektedir:
1. Bu tanklardan emme yapabilecek bir kullanım pompası sağlanmalıdır.
2. Bu tankların sintine sistemine, yağlı sintine suyu tutma tanklarına, tank üstü veya yağlı su separatörlerine boşaltma bağlantıları olmamalıdır.
Tanklara, yağlı sintine suyu tutma tankına veya sintine kuyusuna giden oluklar (drains) (el ile çalıştırılan
kendi kendine kapanan valfları ve dibe çöktürülen suyun daha sonra görülerek izlenmesi için düzenlemeleri olan oluklar) teçhiz edilebilir veya düzenlemenin sintine boru sistemine doğrudan bağlantılı olmaması şartıyla, alternatif bir düzenleme teçhiz edilebilir.
İkinci şartın en büyük etkisinin, omurgaları 31 Aralık 1990’dan önce konmuş olan gemiler üzerinde
olması beklenmektedir; bu gemilerde sintine ve slac sistemleri arasında bağlantılar olabilir (Daha fazla bilgi için MARPOL Ek 1 deki Birleşik Yorum (Unified Interpretation ) 17.1’e bakınız).
Tayin edilen slac pompaları ve yağlı su separatörü arasındaki bağlantılara sıkça rastlanılmakta
olup, giderilmesi gerekmektedir.
IOPP Sertifikası Ek’ine ait şartlarda yapılan değişiklik
Yakılıp kül edilmeden veya bir yardımcı kazan içinde yakılmadan önce slacın nakledildiği ve bir slac pompası yoluyla standart boşaltma bağlantısına hiçbir irtibatı olmayan petrol artığı (slac) servis tankları, daha önce IOPP Sertifikası Ekinin 3.2.3. bölümünde listelenmiştir (A Formu ve B Formu): “Petrol artıklarını akaryakıt ile karıştırma tankı”. Oysa ilerde bunların bölüm 3.1: “Petrol artığı (slac) tankları” bölümünde listelenmeleri gerekmektedir.
Sörvey şartları
01 Ocak 2011’den sonra yapılan birinci MARPOL Ek 1 sörveyinde, hazır bulunan sörveyör, slac boru sisteminin yukarıda belirtilen şartlara uyduğunu doğrulayacak ve A Formunu veya B Formunu yeniden düzenleyecektir.
IMO Kararı MEPC 187(59)
Ek 1’de yapılan değişiklikler IMO Kararı MEPC 187(59) ile getirilmiştir. Bu ve diğer MEPC Kararları IMO
web sitesinden indirilebilir.
Daha fazla bilgi için yerel Lloyd’s Register Grubu Bürosu ile veya Jonathan Mortley ile görüşülmesi
gerekmektedir:
Denilmektedir.
Tel: +44 (0)20 7423 2422
Faks: +44(0)20 7397 4247
Email: jonathan.morley@lr.org”
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Kenan Türkantos
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Dağıtım: Tüm üyelerimiz