MARPOL 73/78 Ek-VI
SİRKÜLER NO: 20.3 / 0577-471 = 13/10/2009
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 12/10/2009 tarih ve 4344-456/2009 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
“Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı Gemi İnşa ve Tersaneler Genel Müdürlüğü’nün 09.10.2009 tarihli ve B.02.1.DNM-0.07.10.01-550 / 34658 sayılı yazısına atfen;
Bilindiği üzere, “ Gemilerden Hava Kirliliğin Önlenmesi İçin Kurallar- MARPOL 73/78 Ek-VI”, 19 Mayıs 2005’te yürürlüğe girmiştir. MARPOL 73/78 Ek-VI’nın aşağıda maddelerde özetle belirtilen kuralları İlgi yazı ile bildirilmektedir.
1. MARPOL Ek-VI, Kural 5 gereği, 400 GRT üzeri her gemi, sabit, yüzer sondaj üniteleri ve platformların kuralda belirtilen gerekli sörveylere tabi olacağı ve 400 GRT’den küçük gemiler için, İdarenin, EkVI’nın uygulanabilir maddelerine uyum sağlanmasını isteyebileceği,
2. MARPOL Ek-VI, Kural 12 gereği, 19 Mayıs 2005 ve sonrasında inşa edilmiş gemilerde hidrokloroflorokarbonlardan (HCFCs) başka ozon tüketen maddelerin yasaklanacağı, hidrokloroflorokarbon (HCFCs) içeren donanımlara da, 1 Ocak 2020’ye kadar izin verildiği, bu kural gereği mevcut sistemler için; genel bir envanter listesinin çıkarılması, elleçleme talimatlarının hazırlanması, kayıt defteri tutulması gibi zorunlulukların beraberinde getirildiği,
3. MARPOL Ek-VI, Kural 13 gereği, belirli silindir hacimlerine ve güce sahip makineler için NOx Teknik Rehber 2008’e uygun şekilde, NOx/EIAPP Sertifikalandırılmasının gerektiği, böylece dizel makinelerde azokoksitlerin (NOx) emisyonlarına sınırlar konulduğu,
4. MARPOL Ek-VI, Kural 14 gereği, gemilerde kullanılan herhangi bir fuel oil’in, belirtilen kükürtoksitlerin (SOx) limitlerini sağlamak durumunda olduğu, bu kural ile birlikte 2012 tarihine kadar %4.5, 2012 tarihinden 2020’ye kadar %3.5, 2020 tarihinden sonra %0.5 oranlarında Kükürt içeriğine sahip olan yakıtların kullanılmasının zorunlu kılındığı,
5. MARPOL Ek-VI, Kural 15 gereği, tankerlerin havalandırma sistemlerinden ham petrol veya petrol ürünlerinin elleçlenmesi esnasında havaya salınan buharlaşmış hidrokarbon bileşikler olarak bilinen uçucu organik bileşiklerin (VOC) salınımına sebep olan tankerlerin, VOC uyumlu limanlarda çalışacağı, bu konuda IMO bünyesinde rehber oluşturma çalışma sürecinin devam etmekte olduğu,
6. MARPOL Ek-VI, Kural 16 gereği, MARPOL Ek VI’nın kabulü ile birlikte, 1 Ocak 2000 ve sonrasında insineratörlerin tip onaylı olması gerektiği, insinatörlerde belirli (Poliklorine bifeniller (PCBs) halojen bileşik içeren rafine edilmiş petrol ürünleri vb.) maddelerin yakılmasının yasaklandığı,
7. MARPOL Ek-VI, Kural 17 gereği, ozon tabakasına zarar verebilecek teçhizatın sökümü ve egzoz gazı temizlemesi sırasında limanlar, gemi onarım ve gemi söküm tesisleri gemilerin ihtiyaç duyacağı gereklilikleri sağlamak zorunda olacağı,
8. MARPOL Ek-VI, Kural 18 gereği, gemilerde kullanılan yakıtların niteliği ile ilgili zorunluluklar koyulduğu belirtilmektedir.
Bu açıklamalar doğrultusunda, MARPOL Ek-VI’nın, Ülkemiz tarafından kabul edilmesi halinde, getireceği ekonomik yükün değerlendirilmeye çalışıldığı, kabotaj hattında çalışan Türk Gemileri’nin en fazla yoğunluktaki tonajlarda kullanılan makine güçleri göz önüne alındığında; 900 BG, 2000 BG ve 4000 BG ana makineye sahip gemilere takılması gerekli filtreleme sistemleri dahil, alınması gereken tüm tedbirlerin yaklaşık maliyetinin hesaplanacağı sebebiyle, bu kapsamda olabilecek görüş ve önerilerinizin 22 Ekim 2009 tarihine kadar İMEAK Deniz Ticaret Odasına gönderilmesi hususunda,”
Sayın Üyelerimizin bilgilerini ve gereğini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter
Dağıtım: Tüm üyelerimiz