LRİT Sistemi Gemi Uydu Donanımı Uyum Testi
SİRKÜLER NO:18.3 / 541-429 = 15/08/2008
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 14/08/2008 tarih ve 4159-395/2008 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
TC. Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı Deniz Ulaştırması Genel Müdürlüğü’nün 05/08/2008 tarih ve 26729 sayılı yazısına atfen;
1. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından deniz güvenliğinin arttırılmasına yönelik başlatılan yoğun çalışmalar neticesinde, gemilerin anlık olarak izlenmesinin gerektiğine ilişkin ortak görüşün oluşturulduğu, bu kapsamda Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS)’nin uygulamasına ilişkin düzenlemeler ile Uzak Mesafade Gemilerin Tanımlanması ve İzlenmesi (Long Range Identification and Tracking-LRIT) sisteminin oluşturulmasına yönelik çalışmaların başlatıldığı ve uzun süredir LRIT konusunun IMO’nun Deniz Emniyeti Komitesi (MSC) gündeminde yer aldığı,
2. LRIT Sisteminin; gemilerin otomatik olarak ve operatör müdahalesi olmaksızın 6 saatte 1; geminin tanıtım numarasını, o anda bulunduğu mevkii bilgilerini ve o mevkiye ait tarih ve zaman bilgilerini içeren veri paketinin, gemilerin çoğunda bulunan Inmarsat-C, Mini-C veya D+ gibi uydu telsiz donanımları vasıtasıyla Yer İstasyonu (LES), Uygulama Servis Sağlayıcısı (ASP) ve Veri Merkezi (DC) yoluyla Bayrak Devletine ulaştırıldığı bir raporlama sistemi olduğu,
3. Bu sistem ile Bayrak Devletleri’nin SOLAS’a tabi uluslararası sefer yapan gemileri dünyanın neresinde olursa olsun izleyebilecekleri, diğer Bayrak Devletinin ise gemilerini Kıyı Devleti olarak kıyılarından 1000 deniz mili uzaklıktaki bir alan içerisinde takip edebilecekleri, LRIT bilgilerinin Otomatik Tanımlama Sistemi (AIS)’nde olduğu gibi umuma değil düzenleyici kurallar çerçevesinde veri aktarım güvenliği sağlanarak sadece yetki verilen alıcı/alıcılara yönelik yayımlanacağı,
4. SOLAS Kural V/19-1 gereği, 31 Aralık 2008 ve sonrasında inşa edilen SOLAS’a tabi uluslararası sefer yapan; 300 GRT ve üzeri tüm yük gemileri, yolcu gemileri ile mobil deniz sondaj birimlerinin bu sisteme doğrudan uyacağı, 31 Aralık 2008 tarihinden önce inşa edilen gemilerde ise aşağıdaki tabloda belirtilen şekilde aşamalı olarak uygulanacağı, sadece GMDSS çalışma alanı A1 deniz sahasında seyir yapıp, AIS cihazı ile donatılan gemilere LRIT verisi gönderme zorunluluğuna dair SOLAS-74 kapsamında bir muafiyetin tanınacağı,
Gemilerin LRIT kuralına uyum sürecine ilişkin zaman sınıflandırması:
Gemiler
SOLAS’a tabi uluslararası sefer yapan; GMDSS Çalışma Alanı LRIT Sistemi
300 GRT ve üzeri tüm yük ve yolcu gemileri ( SOLAS Bölüm IV’e Göre) Uygulama Tarihi
ve deniz sondaj üniteleri
31 Aralık 2008 ve sonrasında
inşa edilen gemiler A2,A3,A4 İnşa tarihinden itibaren
31 Aralık 2008’den önce
inşa edilen gemiler A2,A3,A4 31 Aralık 2008’den sonraki ilk
Telsiz Emniyet sörveyine kadar
Bu kapsamda yukarıda belirtilen LRIT sistemini uygulamakla yükümlü gemilerin;
a) LRIT sistemine uyumlu Inmarsat-C, Mini-C veya D+ gibi cihazlardan en az birtanesini
bulunduracağı,
b) Bayrak Devletinin yetkilendirdiği Uygulama Servis Sağlayıcısı (ASP)’na LRIT uyum testlerini yaptıracakları ve bu testten geçmeleri durumunda söz konusu geminin sahibi ya da işleteni tarafından gemisini test ettirdikleri ASP firmasından “LRIT Uyum Testi Raporu” alarak MSC.216(82) numaralı IMO kararıyla belirlendiği şekilde gemi sertifikalarından “Uluslararası Emniyet Teçhizatı Sertifikası” Ek’inde yer alan teçhizat listesine LRIT başlıklı bölümün ilave edilmesini sağlayacakları,
Bu itibarla, LRIT sistemini uygulamakla yükümlü Türk Bayraklı gemilerin en geç 31 Ekim 2008 tarihine kadar Ek’te de bir örneği sunulan ve Denizcilik Müsteşarlığı tarafından yetkilendirilmiş Test ASP firmalarından biri ile ivedi anlaşma sağlayarak gemilerdeki uydu donanımının LRIT verisi göndermeye uygunluğunu bir an evvel test ettirmeleri ve gerekiyorsa uygun donanımı edinerek testi geçip, bu firmalardan edinecekleri LRIT Uyum Testi’nin başarıyla tamamlandığını gösterir “LRIT Uyum Testi Raporu” nun geminin sicilinin kayıtlı bulunduğu Denizcilik Müsteşarlığı Bölge Müdürlükleri’ne başvurarak MSC.216(82) numaralı IMO kararıyla belirlendiği şekilde “Uluslararası Emniyet Teçhizatı Sertifikası” Ek’inde yer alan teçhizat listesine LRIT başlıklı bölümün ilave ettirilmesinin gerektiği, aksi taktirde yaşanan gecikmeden dolayı gemilerin yabancı uğrak limanlarında ağır para cezalarına maruz kalarak tutulabilecekleri,
bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter
Ek: Test ASP Listesi (1 sayfa)