Koronavirüs Sürecinde Tokyo ve Hint Okyanusu Memorandumları Denetim Rehberi
SİRKÜLER NO: 23.1 / 176-129 = 24/03/2020
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 24.03.2020 tarih
ve 1048-345/2020 sayılı yazısı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan ilgi
yazıda;
“Uluslararası Deniz
Ticaret Odası’nın (ICS) 20.03.2020 tarih ve COVID-19 (20)07 sayılı yazısına
atfen;
Tokyo ve
Hint Okyanusu Memorandumlarının Ek’te sunulan basın bildirilerinde, COVID-19
virüsü salgını nedeniyle, sektörün Denizcilik Çalışma Sözleşmesi 2006 (MLC
2006) ve ilgili IMO sözleşmelerinde öngörülen yasal gerekliliklerin
karşılanmasında zorluklarla karşılaşıldığını kabul ederek, mevcut durumun
getirdiği koşullarla uyumlu pragmatik bir yaklaşım getirebilecek (gemi
üzerindeki mürettebatın hizmet sürelerinin uzatılması, denetim ve kontrollerin
ertelenmesi v.b.) bir rehberler oluşturdukları, gemilerin mevcut
sertifikalarının yenilenmesine yönelik denetim ve sörveylerin, Bayrak Devleti
ve Tanınan Kuruluşlar tarafından sertifikaların sona erme tarihinden itibaren
üç ayı geçmeyecek şekilde icrası için gerekli planlamaları yapmaları gerektiği
ifade edilmektedir.
Hint
Okyanusu Memorandumun bahse konu rehberler içeriğinde MLC kapsamında; Liman
Devletine, gemideki mevcut MLC uygulamalarının geçerlilik tarihlerinin
uzatılması ile ilgili bildirimde bulunulması halinde, gemi işleticisinden MLC
gerekliliklerini nasıl yöneteceğine dair bir plan veya süreç sunmalıdır. Bu
plan veya sürecin aşağıdakileri içerebileceği belirtilmektedir.
-Denizcilik
Çalışma Uygunluk Beyanı'nın ilgili bölümlerinde yapılan değişiklikler, MLC'nin
Standart 10. Bölüm A5.1.3, Kısım 1&2 uyarınca 2019-nCoV virüsü
durumuna karşı MLC gerekliliklerine uyum kapsamında alınan eş çözümlerin
belirtilmesi,
-Gemi
işletmecisi tarafından şartlara uyum için alınana önlemleri ve uygulama planını
içeren Liman Devleti tarafından düzenlenen muafiyet mektubu,
Söz
konusu MLC uygulamalarına karşılık alınan eş değer yönetim planında Liman
Devleti’nin aşağıdaki detaylara bakacağı bildirilmektedir.
- Gemi
işletmecisi, plan sürecine Liman Devleti, gemi personeli ve ilgili denizci
kuruluşları dahil etti mi?
-
Planlanan seferler nereleridir? (COVID-19 bölgesi olması sebebiyle
gidilmesi istenmeyen bölge olabilir)
- Gemi
personeli gemide kalmaya rıza gösteriyor, ya da kalmayı talep ediyor mu? Bazı
durumlarda COVID-19 bölgelerinde yaşayan gemi personelinin gemide kalmayı
istediği belirtilmektedir.
-
MLC kapsamında mürettebatın hakları nasıl korunacak? Gemi sahibi,
gemideki uzatılmış kalma süresi ve gemi sahibinin personelin evlerine geri
gönderilmesine yönelik planı ne?
Bu
detaylara göre hazırlanmış olan planın, Liman Devletince uygun bulunması
halinde söz konusu uzatma teklifini kabul ederek geminin bir sonraki liman
idaresine bildirecekleri belirtilmektedir.
Balast
Suyu Yönetimi Sözleşmesi B-3 uyarınca, balast suyu yönetim sisteminin kurulumu
ile ilgili olarak koronavirüs salgını gerekçesiyle geminin tersaneye
alınamaması durumunda Liman Devleti, Bayrak Devletinin bu konudaki muafiyeti
için hemfikir olduğunu ve sonrasında da geminin ilgili sözleşme gerekliliğini
nasıl karşılayacağına dair planı, delil olarak talep etmesi gerektiği ,”
Bildirilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz