IMO’nun, Gemi Mürettebatıyla İlgili Yöntemleri İyileştirmek İçin Denizcilerin Hakları Uluslararası Yardım Derneği’nin (SRI) Çabalarına Katılması Hk.
SİRKÜLER NO: 18.3 / 475-404 = 21/07/2015
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 20/07/2015 tarih ve 3004-558/2015 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
26.06.2015 tarihli Trade Winds gazetesinde yayınlanan bir yazıya atfen;
“Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO), Cardiff, İngiltere'deki Denizcilerin Hakları Uluslararası Yardım Derneği'nin (Seafarers' Rights International – SRI) yaptığı bir araştırma sonrasında yardım sağlamayı kabul ettiği ve IMO Teknik İşbirliği Komitesi'nin yardımda bulunacağı belirtilmektedir.
Söz konusu araştırma, 45 IMO üyesi devletin üçte birinin 2008 "Bir Deniz Kazasından Sonra Denizcilere İyi Davranılması" (2008 Fair Treatment of Seafarers After a Maritime Accident) kurallarını ulusal yasalarına dahil etmediklerini ortaya çıkarmıştır. Anılan Kurallar Güney Kore kıyısı açığında bir petrol dökülmesi sebebiyle deniz kirlenmesi vakasında VLCC Hebei Spirit'ten zabitlerin uzun süre alıkonmalarından sonra getirilmiştir.
SRI'nin hazırladığı "Denizciler ve Ceza Kanunu" araştırmasında, denizcilerin %85'inin mesleklerinde cezai suçlamalarla karşılaşmaktan endişelendikleri, kanunsuz muamelelerden, tehdit edilmekten, kanuni temsilci ve tercüme hizmetlerinin sağlanmamasından şikayet ettikleri belirtilmektedir.
İlgi yazının Odamızda yapılan Türkçe çevirisi ilişikte sunulmuştur (Ek-1).”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: ilgi yazının Türkçe çevirisi
Dağıtım: Tüm üyelerimiz
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 20/07/2015 tarih ve 3004-558/2015 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
26.06.2015 tarihli Trade Winds gazetesinde yayınlanan bir yazıya atfen;
“Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO), Cardiff, İngiltere'deki Denizcilerin Hakları Uluslararası Yardım Derneği'nin (Seafarers' Rights International – SRI) yaptığı bir araştırma sonrasında yardım sağlamayı kabul ettiği ve IMO Teknik İşbirliği Komitesi'nin yardımda bulunacağı belirtilmektedir.
Söz konusu araştırma, 45 IMO üyesi devletin üçte birinin 2008 "Bir Deniz Kazasından Sonra Denizcilere İyi Davranılması" (2008 Fair Treatment of Seafarers After a Maritime Accident) kurallarını ulusal yasalarına dahil etmediklerini ortaya çıkarmıştır. Anılan Kurallar Güney Kore kıyısı açığında bir petrol dökülmesi sebebiyle deniz kirlenmesi vakasında VLCC Hebei Spirit'ten zabitlerin uzun süre alıkonmalarından sonra getirilmiştir.
SRI'nin hazırladığı "Denizciler ve Ceza Kanunu" araştırmasında, denizcilerin %85'inin mesleklerinde cezai suçlamalarla karşılaşmaktan endişelendikleri, kanunsuz muamelelerden, tehdit edilmekten, kanuni temsilci ve tercüme hizmetlerinin sağlanmamasından şikayet ettikleri belirtilmektedir.
İlgi yazının Odamızda yapılan Türkçe çevirisi ilişikte sunulmuştur (Ek-1).”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: ilgi yazının Türkçe çevirisi
Dağıtım: Tüm üyelerimiz