Deniz Haydutluğu Bilgi Sistemi Toplantısı
SİRKÜLER NO: 12.3 / 0650-532 = 18/11/2009
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 17/11/2009 tarih ve 4930-516 / 2009 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
“Aden Körfezi ve Somali açıklarında gerçekleşen deniz haydutluğu faaliyetlerine karşı alınacak önlemler ile ilgili olarak 10.11.2009 tarihinde Denizcilik Müsteşarlığı’nda Deniz Haydutluğu Bilgi Sistemi Toplantısı gerçekleştirilmiştir.
Söz konusu toplantıda, gemilerde yeterli gözcülük görevlerinin yapılması ve gemilerin deniz haydutlarının eline düşmeden, bölgede görev yapan uluslararası kuvvetlere veya Türk gemilerine haber vermelerinin hayati önem taşıdığı, armatörler, işleticiler, acenteler ve gemi adamlarının geminin saldırıya uğraması veya kaçırılması durumunda kuvvetli olmaları ve soğukkanlı davranmaları gerektiği vurgulanmıştır. Ana Arama Kurtarma Merkezi (AAKM) ise, ISPS ile alakalı olarak Ship Security Alert (Alarm) Butonuna basıldığında AAKM’deki sistemlerin tetiklendiği bildirirken, yabancı bayraklı ancak Türk sahipli gemilere ulaşma konusunda sıkıntı çekildiğini belirtmiş ve Deniz Haydutluğu Bilgi Sistemi’ne gönderilecek olan Geçiş Bildirim Formlarının aynı zamanda AAKM’nin +90 312 232 08 23 numaralı faksına gönderilmesini talep etmiştir.
Bununla beraber, Deniz Kuvvetleri Komutanlığınca konuyla ilgili olarak:
- Gemilerin Grup Transitlere dâhil olmalarının istendiği,
- Sürati düşük veya gurup geçişinde yer alamayan gemilerin şartlar uygun olduğu takdirde konvoylara katılmaları, (Japon, Çin, Kore, Hindistan konvoyları gibi)
- Bölge şartlarına uymayan gemilerin mümkün olduğu takdirde Donatan ve işleticiler tarafından bölgeye gönderilmemesi,
- Koruyucu tedbirlerin önem arz ettiği, bölge şartlarına uymayan gemilerin riski tekrar değerlendirmelerinin şiddetle tavsiye edildiği,
- Bildirimde bulunmayan gemilerin geçişlerinin Türk Fırkateynler tarafından VHF haberleşmesinde tesadüfen öğrenildiği,
- Gemilerin VHF dışında da HF 8758 KHz üzerinden de TCG Gökova ile temas kurmaları,
- Temas kurmalarını müteakip, HF devre üzerinden gemilere güvenlik tedbirlerinin hatırlatıldığı,
- İkazlara uymayan Türk ve yabancı bayrak altında çalışan Türk armatörlerin gemileri hakkında gemi sahipleri / işleticilerinin dikkatinin çekilmesi,
- IMO’nun geliştirmiş olduğu “Best Management Practices to Deter Piracy in the Gulf of Aden and off the Coast of Somalia –BMP” (Aden Körfezi ve Somali Kıyıları Açıklarında Korsanlık ve Deniz Haydutluğunu Önlemek için En İyi İdari Uygulamalar) doğrultusunda önlem alınmasınını ve Aden Körfezi’nden geçişlerinden 96 saat önce Denizcilik Müsteşarlığı, Avrupa Birliği Deniz Kuvvetleri Deniz Güvenliği Merkezi (MSCHOA) ve Birleşik Krallık Deniz Ticaret Örgütü'ne (UKMTO) gerekli bildirimlerde bulunulmasının sağlanması
hususlarına dikkat çekilmiştir.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini ve gereğini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter