Menu

Duyurular


Amerikan Deniz Ticaret Odası Ekim 2008 Raporu

SİRKÜLER NO:22.5 / 708-569 = 17/11/2008

 

İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 14/11/2008 tarih ve 5514-522/2008 sayılı sirküleri.

 

İlgi sirküler ile;

 

İlgi:

(a) Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan 27.10.2008 tarih ve MC(08)54 sayılı  yazı.

(b) Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan 27.10.2008 tarih ve MC(08)56 sayılı yazı.

(c) Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) alınan 4.11.2008 tarih ve ICS/ISF (08)59 sayılı yazı.

 

Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) Odamıza gönderilen İlgi (c) yazı Ek’inde, Amerikan Deniz Ticaret Odası tarafından hazırlanan Ekim 2008 Raporu sunulmuştur. Raporda; OPA 90 (1990 Petrol Kirliliği Yasası) sorumluluk limitlerindeki artış, California’ya sefer yapan gemiler için yakıtta bulunması gereken sülfür oranı ile ilgili tasarı, balinalara çarpmaya engel olmak için hız sınırlamaları, ABD’ye mal taşıyan gemilerin Gemi Genel İzinleri (Vessel General Permits) alabilmeleri için Çevre Koruma İdaresi tarafından belirlenen gerekli koşullar ve ABD limanlarına gemi adamı girişleri ile ilgili gelişmeler yer almaktadır.

 

Buna göre;

 

1.) 17 Ekim 2008 tarihinden itibaren gemide, Finansal Sorumluluk Sertifikası’nın (Certificates of Financial Responsibility- COFR) bir basılı kopyasını bulundurma zorunluluğu kalkmış, elektronik haliyle bulundurulmasına izin verilmiştir. Elektronik Finansal Sorumluluk Sertifikası (COFR) işlemleri https://npfc.uscg.mil/cofr/default.aspx ve http://www.npfc.gov/cofr internet adreslerinden yapılabilecektir.

 

2.) OPA 90 (1990 Petrol Kirliliği Yasası) hükümleri gereği, sorumluluk limitleri Tüketici Fiyat Endeksi’ne uygun olarak artmıştır.

 

3.) Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu (CARB) tarafından teklif edilen yasa tasarısında, Kaliforniya kıyılarının 24 milinde uygulanması beklenen yeni hava emisyonları yer almaktadır. 2009 yılında, ilk aşaması uygulanacak olan yeni emisyon oranlarına göre, sülfür seviyesi, DMA sınıfı motorinde % 1.5 veya altı, DMB sınıfı motorinde % 0.5 veya altı olmalıdır. 2012’de yürürlüğe girmesi beklenen ikinci aşamada ise, sülfür seviyesi üst limiti, her iki yakıt türü için de % 0.1 olacaktır.

 

4.) ABD Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi (NOAA), yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olan Kuzey Atlantik balinasını (right whale) korumak amacıyla, “Balinalara Çarpmaları Azaltma Strateji” paketi çerçevesinde, dönemsel olarak 10-knot hız limiti düzenlemesi teklif etmiştir. Tasarıya göre, Amerika’nın bazı

bölgelerinde, belirli tarihler arasında 10-knot hız limiti uygulanacaktır.

 

 

 

Bu bölge ve tarihler şöyledir:

ABD Güneydoğusu                                      15 Kasım- 15 Nisan arası

Orta Atlantik Bölgesi                                      1 Kasım- 30 Nisan arası

ABD Kuzeydoğusu / Cod Bay Sahili, MA               1 Ocak-15 Mayıs arası

ABD Kuzeydoğusu / Off Race Point                     1 Mart- 30 Nisan arası

ABD Kuzeydoğusu / Büyük Güney Kanalı           1 Nisan- 31 Temmuz

 

5.) ABD’ye yük taşıyan gemilerin Gemi Genel İzinleri (Vessel General Permits) alabilmeleri için Çevre Koruma İdaresi tarafından belirlenen gerekli koşulların, ABD’deki eyaletler tarafından değişime açık olması sonucunda farklı uygulamalar gerçekleşmektedir. Bunun sonucunda, balast suları deşarjı uygulamaları eyaletten eyalete değişmektedir. Bu sebeple, Dünya Denizcilik Konseyi ve Denizcilik Endüstrisi Balast Suları Koalisyonu, özellikle New York Eyaleti’nin uygulamayı planladığı düzenlemelerin gerçekleştirilebilir olmadığını, Amerika çapında tek bir uygulama yapılması gerektiğini düşünmektedir.

 

6.) Amerikan Limanları’nda demirleyen gemilerdeki gemi adamlarının karaya çıkabilmelerini sağlamak için, Tuğamiral Brian Salerno tarafından tüm yerel Amerikan Sahil Güvenlik ofislerine, kolaylık sağlanması yönünde görüş bildirilmiştir. Ancak gemi adamlarının karaya çıkışına engel olan yasal düzenlemelerin, Deniz Taşımacılığı Güvenlik Kanunu (Marine Transportation Security Act- MTSA) ve Uluslararası Gemi ve Liman Tesisi Güvenlik Kodu (International Ship And Port Facility Security Code-ISPS) olduğu söylenmektedir. Ocak / Şubat aylarında, bu konunun bir kez daha Kongre gündemine girmesi beklendiği,

 

bildirilmektedir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.

 

 

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

Recep Düzgit

Genel Sekreter

 

Ek: ilgi yazı

 

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz