Amerika Deniz Ticaret Odası Eylül 2018 Bülteni
SİRKÜLER NO: 23.1 / 793-601 = 30/10/2018
İlgi: İMEAK Deniz Ticaret Odası’ndan alınan 26.10.2018 tarih
ve 4072-627/2018 sayılı yazısı.
İlgi
yazı ile;
“Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS)
alınan 16.10.2018 tarih ve ICS(18)37 sayılı yazısı ve ekine atfen;
ICS Üyeleri, Amerika
Deniz Ticaret Odası'ndan (Chamber of Shipping of America - CSA) alınan, yazı
Ekindeki raporu dikkate almaya davet edilmektedir. Rapor, özetle aşağıdaki
hususları içermektedir:
1) IMO Deniz Çevresini Koruma Komitesi (MEPC) / Deniz Güvenliği
Komitesi (MSC) - CSA (Amerika Deniz Ticaret Odası), IMO'da ICS
delegasyonunun bir üyesi olarak yapılan önemli toplantılarda ele alınan çok
sayıda konuya aktif katılımını sürdürmüş ve tavsiyelerde bulunmuştur. CSA
ayrıca ICS Çevre Alt Komitesi'ne başkanlık etmekte olup, ICS Denizcilik
Politikası Komitesi, Deniz Hukuku Komitesi ve Denizcilik Komitesi'nde hizmet
vermektedir. CSA, ICS delegasyonunun bir üyesi olarak, Sera Gazı Emisyonları
ile ilgili Çalışma Grubu'nun oturumlararası toplantı programına da katılmıştır.
2) ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) Girişimleri -
CSA, Denizcilik Çalışma Sözleşmesi (MLC) uygulaması ve bu anlaşmaya ABD'nin
katılımı ile ilgili gelişmeleri izlemeyi sürdürmektedir. Uygulama, ABD Sahil
Güvenliği tarafından onaylanmış ve şu an ABD Çalışma Bakanlığı'nda analiz
edilme ve onaylamayı ileriye taşımaya yönelik destek verilmesi veya verilmemesi
konusunda karar verilme aşamasındadır. CSA, ABD Hükümeti'ni, MLC'yi resmi
olarak onaylamayı ikna etmek için denizcilik çalışma örgütleriyle bir araya
gelmektedir. CSA'dan ayrıca, ILO'nun denizcilik sektöründeki çeşitliliğin
konuşulduğu gemi adamlarının yetiştirilmesi ve işe alımı konusundaki özel
toplantısında, ICS delegasyonuna hizmet vermesi talep edilmiştir.
3) Kuzey Kutbu Denizciliği / Kuzey Kutbu Konseyi ve Diğer ABD
girişimleri - CSA, deniz taşımacılığı gereksinimlerinin
uluslararası düzeyde anlaşılmasını sağlamak için ABD Sahil Güvenliği, Eyalet ve
Ticaret (NOAA) Departmanı ile görüşmelerde bulunmaktadır. IMO'daki faaliyetler
Polar Kodu uygulaması aşamasındayken, bir dizi BM organı Kuzey Kutbu'ndaki
faaliyetlerin beklenen artışını ele almaya devam etmektedir. CSA, aynı zamanda,
gemi grevleri, acil durum müdahalesi, seyrüsefer ve haberleşme sistemleri,
deniz koruma alanları (mevcut ve önerilen), sualtı gürültüsü ve SAR (Search and
Rescue) dahil olmak üzere bir dizi sektörler arası konuları ele alan Kuzey
Kutbu Konseyi himayesinde oluşturulan Kuzey Kutbu Deniz Ortamının (PAME)
Korunması Komitesi ile de bağlantı kurmaktadır.
4) EPA (Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı) Gemi Genel
İzni (VGP) Geliştirilmesi -
CSA, Aralık 2018 tarihinde yürürlüğe girecek olan bir sonraki VGP'nin
geliştirilmesi konusunda "ABD EPA" ile birlikte çalışmaktadır. 2018
yılının başlarında VGP'nin yayınlanmasıyla sonuçlandırılması beklenen bu süreç;
şu anda ABD Başkanı'nın düzenleyici reform girişimi nedeniyle ertelenmektedir.
EPA ve diğer endüstri meslektaşları ile yapılan görüşmelere dayanarak, yeni
VGP'nin, mevcut VGP'den çok az bir farkı olması beklenmektedir. Bununla
birlikte, VGP'nin mümkün olan en kısa zamanda oluşturulması kritiktir; bu
nedenle sanayi, Aralık 2018 tarihine kadar gemilerinde inceleme ve uygulama
imkânına sahip olacaktır.
5) Ticari Gemi Arızi Boşaltım Yasası (CVIDA- Commercial Vessel
Incidental Discharge Act) - Bir takım prosedürel engellerden
sonra, CVIDA'ya, ABD Senatosu'ndan geçmesi için yeterli oyu almak amacıyla
başka bir torba yasa eklenmiştir. CSA, uzun yıllardır süregelen bu meselede
aktif olarak yer almakta olup bu kabul edilebilir çözümün geliştirilmesinde
etkili olmuştur. CSA ve sanayi koalisyonu, hem Senato hem de Beyaz Saray
içindeki kilit üyeler ve personel olarak aktif bir şekilde lobi faaliyetlerini
sürdürmektedir. Bu durum, mevcut Kongre'de geçiş olasılığına ilişkin ihtiyatlı
bir iyimserlik hissi yaratmaktadır. Ne yazık ki, Kongre'nin bu oturumu Ocak
2019 ayında sona erecek ve bu ertelemeden önce hem Beyaz Saray hem de
Senato'dan geçişin sağlanamaması yeni tasarının tekrar düzenlenmesine ve
prosedür usulüne yeniden başlanmasına neden olacaktır.
6) Balast Suyu Konusunda Ek
Süre Verilmesi Üzerine Sahil Güvenlik ve EPA'nın Konumu - CSA, balast su arıtma sistemlerinin
uygulama tarihlerindeki farklı yaklaşımlar ve uzatma sürelerinin sağlanmasında
daha sıkı kriterler oluşturulması üzerine, USCG (United States Coast Guard) ve
EPA ile düzenli görüşmelere devam etmektedir. USCG özellikle belirli kriterler
üzerinde uzatma süresi verir iken, EPA, Temiz Su Hareketi İzin Programındaki
hükümlere büyük ölçüde bağlı kalarak bu ek süreleri tanımamaktadır.
Mevcut sorunun en iyi
çözümü, mevcut yasal programa yapılan düzenlemeler (yukarıda bahsedilen kazara
gemi deşarjları) şeklinde olmakla birlikte, CSA, EPA ile şu anda çalışmakta ve
2018 yılının sonlarına doğru yürürlüğe girecek olan Genel İzin Belgesinin (VGP)
Taslağını hazırlamaya başlamaktadır.
7) Balast Suyu Yönetim Sistemleri için Sahil Güvenlik Tip Onay
Programı ve IMO Balast Su Sözleşmesi Gereklilikleriyle Uyumluluk -
CSA, USCG'nin balast suyu yönetim sistemleri için tip onay sürecinin durumu
konusunda düzenli olarak USCG ile görüşmelerde bulunmuştur ve USCG'nin, uygun
şekilde test edilmiş sistemlerin tip onay sürecindeki onaylamasının aciliyetini
tam olarak anladığından emin olmuştur. Şu anda 10 sistem USCG tip onayı
alırken, ABD tasarım ve inşaa gereksinimlerinin SOLAS'takilerden daha sıkı
olduğu bazı gemi türleri ve ABD bayrak gemileri için, bu sistemlerin
kullanımının uygunluğu konusunda endişe söz konusudur. CSA, Eylül 2017
tarihinde Sözleşmenin yürürlüğe girmesiyle ilgili uygulama
ve uygulama konuları da dahil olmak üzere, IMO Balast Suyu Sözleşmesi
gereklilikleriyle ABD gerekliliklerinin uyumlaştırılmasına yönelik
çalışmalarını sürdürmektedir.
8) USCG'nin bir dizi
mevcut uyum sorunundaki konumuyla ilgili olarak, CSA çalışması, Sözleşmenin ABD
gereklilikleri ile daha yakından uyumlaştırılması için ABD tarafından tavsiye
edilen değişiklikleri desteklemeye odaklanmıştır (Örneğin; IMO G-8 tipi onay
kılavuzlarının 2017 Baharı onayı). Ele alınan ek meseleler arasında IMO Acil
Durum Tedbirlerinin ve Deneyim Geliştirme Aşaması (EBP) kriterlerinin
geliştirilmesi yer almakta olduğu,”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz