Alüminyum Hurda Taşıması İle İlgili Kazalar Hk.
SİRKÜLER NO: 23.1 / 296-219 = 23/06/2014
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 02/06/2014 tarih ve 2525-377 / 2014 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“ICS Üyeleri, alüminyum hurda yüklerinin taşınması ile ilgili tüm kazaları ve IMDG Koda ( International Maritime Dangerous Goods- Denizyoluyla Taşınan Tehlikeli Yüklere İlişkin Uluslararası Kod) söz konusu malzemeye ilişkin bir plan koyulup koyulmamasına dair görüşlerini 24 Haziran 2014 tarihine kadar ICS Paneller Sekreteri Sayın John STAWPERT’e bildirmeye (john.stawpert@ics-shipping.org) davet edilmektedirler. Üyelerden alınan bilgiler ICS’in konu ile ilgili görüş oluşturmasına yardımcı olacaktır.
İlgi yazıda, karayoluyla taşınırken alüminyum külçeleri olarak yanlış bildirilen alüminyum hurdanın, konteynerlerde taşınmasını ilgilendiren birtakım kazaların rapor edildiği bildirilmektedir. Söz konusu malzemenin kendi kendini ısıtabildiği ve su ile temas ettiğinde amonyak gibi gazların salınımına sebep olabildiği ifade edilmektedir. Birleşmiş Milletler No 3170’in (Alüminyum Eritme Yan Ürünleri veya Alüminyum Yeniden Eritme Yan Ürünleri - Aluminium Smelting By-products or Aluminimium Remelting By-Products) alüminyum ince tabakalarını (skimmings) dahil etmesine ve IMSBC Kodda (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code-Uluslararası Denizcilik Katı Dökme Yükler Kodu) bir plan (schedule) olarak yer almasına rağmen, alüminyum hurda halihazırda tehlikeli madde olarak sınıflandırılmamaktadır.
ICS Genel Sekreteri, İngiltere Deniz Kazalarını Araştırma Bürosu’nun (UK Marine Accident Investigation Branch - MAIB) bir kaza soruşturmasını takiben, alüminyum hurda taşımayı düşünen şirketlere, uygun istifin ayarlanması ve personelin olası tehlikelere karşı önceden uyarılması için yükleme yapmadan önce geminin bilgilendirildiğinden emin olunması gerektiğini önermektedir. İlgi yazı ile ayrıca, İngiltere Denizcilik ve Sahil Güvenlik Ajansı’nın (UK Maritime and Coastguard Agency – MCA), IMO Yüklerin ve Konteynerlerin Taşınması (Carriage of Cargoes and Containers CCC 1) Alt Komitesi’ne bu yükün yeniden sınıflandırılmasını öneren bir teklif sunacağı bilgisi verilmektedir. ”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı
Dağıtım: Tüm üyelerimiz
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 02/06/2014 tarih ve 2525-377 / 2014 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“ICS Üyeleri, alüminyum hurda yüklerinin taşınması ile ilgili tüm kazaları ve IMDG Koda ( International Maritime Dangerous Goods- Denizyoluyla Taşınan Tehlikeli Yüklere İlişkin Uluslararası Kod) söz konusu malzemeye ilişkin bir plan koyulup koyulmamasına dair görüşlerini 24 Haziran 2014 tarihine kadar ICS Paneller Sekreteri Sayın John STAWPERT’e bildirmeye (john.stawpert@ics-shipping.org) davet edilmektedirler. Üyelerden alınan bilgiler ICS’in konu ile ilgili görüş oluşturmasına yardımcı olacaktır.
İlgi yazıda, karayoluyla taşınırken alüminyum külçeleri olarak yanlış bildirilen alüminyum hurdanın, konteynerlerde taşınmasını ilgilendiren birtakım kazaların rapor edildiği bildirilmektedir. Söz konusu malzemenin kendi kendini ısıtabildiği ve su ile temas ettiğinde amonyak gibi gazların salınımına sebep olabildiği ifade edilmektedir. Birleşmiş Milletler No 3170’in (Alüminyum Eritme Yan Ürünleri veya Alüminyum Yeniden Eritme Yan Ürünleri - Aluminium Smelting By-products or Aluminimium Remelting By-Products) alüminyum ince tabakalarını (skimmings) dahil etmesine ve IMSBC Kodda (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code-Uluslararası Denizcilik Katı Dökme Yükler Kodu) bir plan (schedule) olarak yer almasına rağmen, alüminyum hurda halihazırda tehlikeli madde olarak sınıflandırılmamaktadır.
ICS Genel Sekreteri, İngiltere Deniz Kazalarını Araştırma Bürosu’nun (UK Marine Accident Investigation Branch - MAIB) bir kaza soruşturmasını takiben, alüminyum hurda taşımayı düşünen şirketlere, uygun istifin ayarlanması ve personelin olası tehlikelere karşı önceden uyarılması için yükleme yapmadan önce geminin bilgilendirildiğinden emin olunması gerektiğini önermektedir. İlgi yazı ile ayrıca, İngiltere Denizcilik ve Sahil Güvenlik Ajansı’nın (UK Maritime and Coastguard Agency – MCA), IMO Yüklerin ve Konteynerlerin Taşınması (Carriage of Cargoes and Containers CCC 1) Alt Komitesi’ne bu yükün yeniden sınıflandırılmasını öneren bir teklif sunacağı bilgisi verilmektedir. ”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin EMİNOĞLU
Genel Sekreter
Ek 1: İlgi yazı
Dağıtım: Tüm üyelerimiz