Menu

Duyurular


AB Deniz Kuvvetleri (EU NAVFOR)

SİRKÜLER NO: 13.7 / 090-071 = 03/02/2009

 

İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 30/01/2009 tarih ve  428-50/2009 sayılı sirküleri.

 

İlgi sirküler ile;

 

Uluslararası Deniz Ticaret Odası’ndan (ICS) İMEAK DTO’na gönderilen 19/01/2009 tarih ve ICS(09)01 sayılı yazısına atfen; çok sık konvoy eskortluğu yapılmadığı eleştirileri üzerine, ATALANTA Operasyonu olarak da bilinen AB Deniz Kuvvetleri- Somali (EU NAVFOR) hakkında bilgi verilmiş olup, konuyla ilgilenen üyelerden MSCHOA (Deniz Güvenliği Merkezi-Afrika Boynuzu)  internet sitesine- www.MSCHOA.eu kaydolmaları rica edilmektedir.

 

Verilen bilgilere göre;

 

-AB Deniz Kuvvetleri’nin politikası, korsanlıktan (deniz haydutluğu ve silahlı soygun) caydırmak ve korsanlara engel olmaktır; savaş gemileri, sınırlı sayıda gemiyle eskortluğa odaklanmaktansa, tehdide, özgür hareket ederek karşı koymayı tercih etmektedir.

 

-Geçiş koridoru yaklaşık 500 mil uzunluktadır ve eskort hizmeti vermek için çok daha fazla savaş gemisi gerekmektedir.

 

-Konvoyun dışında kalan bir ticari gemi korunmasız kalacaktır, ancak bu durumda tüm gemiler için koruma sağlanmaktadır.

 

-Konvoy dışındaki bir gemiye saldırı olması durumunda, konvoyu bırakıp saldırıya uğrayan gemiyi savunmak, muhtemelen tuzağa düşmek olacaktır.

 

-Aden Körfezi’nde her an yaklaşık 200 ticari gemi, 8-10 adet konuşlandırılmış deniz kuvveti vardır. Bu durumda, bazı gemiler konvoyun oluşmasını beklemek durumunda kalacak ve muhtemelen daha büyük riske girecektir. Konvoy sistemi, deniz ticaretinde gecikmelere yol açacaktır.

 

-Belirgin olarak değerli olan gemilerin geçişlerinde, yakın eskortluk yapılabilir. Bu anlamda, AB Deniz Kuvvetleri, CTF 151, Hindistan, Çin ve Rusya Federasyonu güçleri arasında iyi ilişkiler yürütülmektedir.

 

-Grup geçiş yaklaşımı benimsenmektedir; ticari gemiler, hızlarına göre, koridora belirlenen zamanlarda girerler. Bu zamanlar, gemilerin, en tehlikeli bölgelerden gece geçeceği şekilde belirlenmiştir. Bu sayede; ticari gemilerin grup olarak geçişi, birbirlerine destek vermelerini sağlar, pencereden dışarı bakan “daha fazla göz” olacaktır, çeşitli milletlerin savaş gemileri, helikopterleri ve devriye gezen uçakları, ticari gemilere -özellikle en yavaş ve en değerlilerine- yakın olabilecek ve daha iyi koruma sağlayacaktır, sabah olduğunda hızlı gemiler yavaş olanlara yetişecek, koruma bölgesi genişleyecektir. Korsanlar ticari gemileri bir arada görünce, aralarında savaş gemisi olup olmadığına karar vermeye çalışacak, bu da onlara birkaç dakika bile olsa zaman kaybettirecektir.

Tüm bu hususları gerçekleştirebilmek için:

 

-En değerli gemilerin nerede olduğunu bilmek gerekir. Bu sebeple, denizcilik şirketleri MSCHOA internet sitesine kayıt olursa, en değerlilerin hangileri olduğu bilinebilir. Gemi kaptanları da, bulundukları yerleri düzenli bir şekilde Birleşik Krallık Deniz Ticaret Örgütü’ne (UKMTO) bildirirse takip edilebileceklerdir. Aden Körfezi’nde AIS, Somali’de ise POLESTAR ve LRIT kullanmak, AB Deniz Kuvvetleri’nin tüm bölge hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olacaktır.

 

-Geminin azami sürati, 18 deniz milinden fazla ise grup geçişine katılmak için yavaşlamamalı, devam etmelidir. Azami sürati 16 deniz mili ise, 2 deniz mili yavaşlayıp, 14 deniz mili hızla grup geçişine katılma hususunu değerlendirebilir.

 

-Ticari gemilerde savunma önlemleri iyi bir şekilde alınmalıdır. AB Deniz Kuvvetleri ve Süveyş Kanalı İdaresi, gemilere “bilgi verme ziyaretleri” yapmak üzere ortak bir çalışmaya başlamaktadır.

 

-Ticari gemiler, Birleşik Krallık Deniz Ticaret Örgütü (UKMTO) ve savaş gemileri arasında düzenli iletişim sağlanmalıdır.

 

-Deniz ticareti yapan şirketlerin, kendilerini koruma yöntemleri, şüpheli görülen gemiler, balıkçılıkla uğraşanların rutin gözlemleri, yeni fikirler ve yorumlar konusunda geri bildirim yapmaları önemlidir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerine sunarız.

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

Recep Düzgit

Genel Sekreter

 

 

 

 

 

Ek: 1 yazı

 

 

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz