Aden Körfezi’nde Korsanlık Faaliyetlerine İlişkin Bilgiler
SİRKÜLER NO: 13.7 / 0208-158 = 09/04/2010
İlgi: İMEAK DTO’dan alınan, 08/04/2010 tarih ve 1669-181/2010 sayılı sirküleri.
İlgi sirküler ile;
“T.C. Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı Deniz Ulaştırması Genel Müdürlüğü’nün 25.03.2010 tarih ve 10295 sayılı yazısına atfen;
1-Yapılan tüm ikazlara ve yakın koordinasyon faaliyetlerine rağmen, 23 Mart 2010 günü sabah saatlerinde, Kayra Denizcilik Şirketi tarafından işletilen Malta bayraklı “M/V FRIGIA” (IMO:7507485, MMSI:248446000) isimli ticaret gemisinin Hindistan sahillerine 540 mil mesafede bulunduğu sırada deniz haydutlarınca kaçırıldığı, deniz haydutları tarafından el konulan ve 19’u Türk toplam 21 mürettebatı bulunan geminin Somali’nin doğu kıyısındaki demir yerine intikal ettirilmekte olduğu ve faaliyetlerinin takip edildiği,
2-“M/V FRIGIA” isimli gemiye yapılan deniz haydutluğu olayının meydana geldiği mevki dikkate alındığında, daha önce duyurulduğu şekilde ticaret gemilerimiz tarafından alınması gereken güvenlik önlemlerinin, Aden Körfezi dışındaki çevre bölgelerde ve açık denizlerde de titizlikle idame edilmesi gerektiği,
3-Bununla birlikte, Moldova bayraklı, içerisinde 13’ü Türk toplam 15 mürettebatı bulunan ve Bilgili Denizcilik İşletmesine bağlı “GÜLER B” (IMO:7906136, MMSI:214180308) isimli geminin, Aden Körfezinde doğu istikametine geçiş yapmak üzere halihazırda Kızıldeniz güneyinde bulunduğu ve 24 Mart 2010 tarihinde IRTC koridoruna giriş yapmayı planladığı TCG GELİBOLU firkateynine 23 Mart 2010 günü saat 07:30B’de telefonla bildirildiği,
4-TCG GELİBOLU tarafından 6 m. friborda sahip olan bahse konu geminin, askeri gemi konvoylarına dâhil olması için gerekli girişimlerin yapıldığı ancak, geminin sahip olduğu teknik kısıtlamalar (9 kts. sürat) nedeniyle konvoylara dahil olmasının mümkün olmadığı,
5-Yoğun şekilde devam eden deniz haydutluğu tehdidi ve faaliyetleri de göz önüne alınarak, operatör firma ve/veya gemi kaptanı tarafından halihazır intikal sürati/fribord yüksekliğinin ticari gemi geçişlerinden sorumlu makamlara (UKMTO, MSC-HOA) bildirilerek “GÜLER B” isimli geminin hassas gemiler listesine (VSL) dâhil ettirilmesi gerektiği,
6-Ayrıca, deniz haydutluğu tehdidine karşı gerekli tedbirleri alamayan düşük süratli ve/veya alçak friborda sahip ticaret gemilerinin bölgeden geçişlerinin operatör firma ve donatanlar tarafından tekrar değerlendirilmesinin gerekli olduğu bildirilmiştir.
Bu itibarla, Türk Bayraklı ve Türkiye bağlantılı ticaret gemilerimiz tarafından alınması gereken tedbirlere yönelik ikazlara devam edilecek olduğu da belirtilmektedir.”
Denilmektedir.
Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği
Recep Düzgit
Genel Sekreter