Menu

Duyurular


Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına Ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

SİRKÜLER NO: 4.13 / 004-004 = 03/01/2011

 

Ulaştırma Bakanlığı (Denizcilik Müsteşarlığı)’nca, 31/12/2010 tarih ve 27802 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına Ve İşletilmesine İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikekte sunulmuştur.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerini rica ederiz.

 

 

                                                                                                       Saygılarımızla,

                                                                                  Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

 

 

                                                                                                        Recep Düzgit

                                                                                                       Genel Sekreter

 

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz

 

 

 

 

31 Aralık 2010 CUMA

Resmî Gazete

Sayı : 27802

YÖNETMELİK

             Ulaştırma Bakanlığı (Denizcilik Müsteşarlığı)’ ndan:

GEMİ TRAFİK HİZMETLERİ SİSTEMLERİNİN KURULMASINA

VE İŞLETİLMESİNE İLİŞKİN YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

             MADDE 1 – 18/2/2007 tarihli ve 26438 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemi Trafik Hizmetleri Sistemlerinin Kurulmasına ve İşletilmesine İlişkin Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (h) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya (p) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bentler eklenmiştir.

           “h) Gemi trafik hizmetleri otoritesi: Gemi trafik hizmetleri alanı içerisinde, gemi trafik hizmetlerinin yönetilmesi, işletilmesi ve planlanmasından İdare adına sorumlu olan kurum veya kuruluşu,”

             “r) Gemi Trafik Yönetim Sistemi (GTYS): İdare tarafından kurulmuş veya kurulacak olan deniz trafiğinin takibine yönelik sistemlerin tek bir merkezde entegrasyonunu sağlayan bilgi yönetim sistemini,

             s) GASM: Gemiadamları Sınavları Merkezini,

              ş) LRIT: Gemilerin Uzak Mesafeden Tanımlanması ve İzlenmesi Sistemini,

           t)YAKAMOS: Petrol ve diğer zararlı maddelerle oluşan deniz kirliliğine müdahale amaçlı coğrafi bilgi sistemi tabanlı karar destek sistemini,”

             MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“ İdare, gemi trafik hizmetlerini kurma, başka bir kurum veya kuruluşa kurdurma, işletme veya kendi adına işlettirme yetkisine sahiptir.”

             MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının  (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiş ve aynı maddenin beşinci fıkrasına “geçici bir süre için” ibaresinden sonra gelmek üzere “ilgili Liman Başkanlığı ile koordineli şekilde” ibaresi eklenmiştir.

             “b) TS EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi gereklerine uygun olarak hazırlanan gemi trafik hizmetleri işletim prosedürlerini, operatör sayısı ve çalışma düzenlerini, dâhili ve harici prosedürleri, kullanıcı rehberi ile acil müdahale plan ve prosedürlerini hazırlayarak İdarenin onayına sunar.”

             “g) İlgili Liman Başkanlığı ve Gümrük Muhafaza İdaresi ile koordinasyon içinde bulunarak, söz konusu Liman Başkanlığının onayı ve Gümrük Muhafaza idaresinin bilgisi dâhilinde gemilerin demirleme, yanaşma ve kalkış operasyonlarını yaptırır.”

            

 

 

 

           MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “MADDE 9 – (1) Gemi trafik hizmetleri otoritesi;

             a) Seyir emniyeti ve deniz güvenliği, arama ve kurtarma, deniz kirliliği ile önemli olduğu değerlendirilen diğer konulara ilişkin elde ettiği bilgileri ivedilikle ilgili Liman Başkanlığına ve Ana Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezine bildirir. Bu bilgileri ilgileri dâhilinde, Deniz Kuvvetleri Komutanlığına, Sahil Güvenlik Komutanlığına, Çevre ve Orman Bakanlığına Gümrük Müsteşarlığına ve ilgili diğer kurum veya kuruluşlara ileterek bilgilendirir. Gemi trafik hizmetleri otoritesi İdarenin talep edeceği diğer her türlü bilgiyi de vermekle yükümlüdür.

             b) GTH alanı içerisindeki gemilerin veya deniz araçlarının yaptığı mevzuat ihlalleri haklarında inceleme veya idari işlem yapmak üzere belgelendirerek ivedilikle Liman Başkanlığına bildirir.

             c) Liman Başkanlığınca kendilerinden yapılması istenilen duyuruları yapar.”

             MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(4) Belirli bir bölgede veya liman tesisinde kurulacak gemi trafik hizmetleri içerisinde yer alacak bileşenler ile ekipmana yönelik ölçütlerin neler olacağı, İdare tarafından ulusal ve uluslararası ölçütler doğrultusunda belirlenir.”

             MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğe 15 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bölüm maddeleri ile birlikte eklenmiş ve sonraki bölüm başlıkları buna göre teselsül ettirilmiştir.

“BEŞİNCİ BÖLÜM

Gemi Trafik Yönetim Sistemi ve İşletimi

             Gemi trafik yönetim sistemi

             MADDE 15/A – (1) Sistemin merkezi Ankara’da tesis edilmiştir. Sistem kapsamında; İzmit Körfezi, İzmir Körfezi ve Kuzey Ege ile Mersin ve İskenderun Körfez/Bölgelerini kapsayan Bölgesel GTH Sistemleri,  diğer GTH Sistemleri, Ulusal OTS, LRIT sistemi, TBGTH Sistemi ve e-denizcilik yazılımlarına ait verilerin entegrasyonu sağlanarak Ana Arama Kurtarma ve Koordinasyon Merkezi, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, liman başkanlıkları, acenteler, Deniz Polisi ve ihtiyaç halinde diğer kurumlara görevleri dâhilinde destek sağlanır. Deniz kirliliğine ait elde edilen bilgiler YAKAMOS’ a iletilir.

             Gemi trafik yönetim sisteminin işletimi

             MADDE 15/B – (1) GTYS İdarece işletilir. İdarece kurulmayan GTH Sistemleri, İdare’ nin isteği doğrultusunda GTYS ile entegre olacaktır. İdare tarafından tesis edilen GTYS, GTHM ve Trafik Gözetleme İstasyonlarına ait altyapı ve üstyapı sistemlerinin (donanımlar, yazılımlar, yedek parça, test/ölçüm cihazları, simülatörler, transmisyon sistemleri vb. bakım, onarım, idame, işletme ve güncellemeleri ile sistemlerin çalıştığı binaların bakımı, onarımı ve tadilatları İdare tarafından yapılır ya da anlaşmalar yapılmak sureti ile yaptırılır. Teknik personelin istihdamı, eğitimleri ve sertifikalandırılmaları İdare tarafından sağlanır.”

             MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi,  (b) bendinin (2) numaralı alt bendi,  (c) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentleri ve (ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “a) Denizcilik alanında lisans düzeyinde eğitim veren yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak. Yeterli sayıda başvuru olmaması durumunda ve İdarenin uygun görmesi şartı ile denizcilik alanında önlisans düzeyinde eğitim veren yüksek öğretim kurumlarından mezun olanların başvuruları da kabul edilebilir.”

             “2) Kurulmuş olan gemi trafik hizmetleri için en az üç yıl aynı gemi trafik hizmetlerinde deniz trafik operatörü olarak görev yapmış olmak. Ancak yeni kurulacak gemi trafik hizmetlerinde deniz trafik başoperatör ihtiyacını karşılamak üzere bir sefere mahsus olmak kaydıyla uluslararası sefer yapan gemilerde en az bir yıl uzakyol 1 inci Zabiti olarak çalışanlar İdarenin onaylaması şartıyla başoperatör olarak görevlendirilebilir.”

             “1) İdarece düzenlenmiş, geçerliliği devam eden en az vardiya zabiti (TBGTH’de çalışacaklar için uzakyol kaptanı) yeterlik belgesine sahip olmak,

              2) Vardiya zabiti olarak en az bir yıl deniz hizmeti tecrübesine sahip olmak,”

             “ç) KPDS (Kamu Personeli Yabancı Dil Tespit Sınavı)’nin İngilizce bölümünden en az 60 veya ÜDS (Üniversiteler Arası Yabancı Dil Sınavı)’ nin İngilizce Fen Bilimleri dalından en az 60 veya TOEFL (Test of English As a Foreign Language)’ den en az 455 (PBT), 138 (CBT), 58 (iBT) veya IELTS (International English Language Testing System) Akademik’ten en az 5,5 puan almak veya GASM tarafından düzenlenecek genel İngilizce yeterlik sınavından en az 70 puan veya GASM tarafından düzenlenecek Denizcilik İngilizcesi sınavından en az 80 puan almak veya İdare tarafından düzenlenmiş olan Kılavuz Kaptan yeterliği ile fiili olarak herhangi bir Kılavuzluk Teşkilatında Kılavuz Kaptan olarak çalışıyor olmak,”

            

 

 

 

 

 

 

 

           MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(5) İlgili gemi trafik hizmetleri otoritesi ya da İdarenin gerekli gördüğü durumlarda, bir deniz trafik operatör veya başoperatörü, periyodik sağlık kontrolünün süresi beklenmeksizin de sağlık kontrolüne sevk edilebilir. Kontrol sonucunda düzenlenen sağlık raporunda ilgilinin mesleğini kalıcı şekilde yapmaya ruhsal veya fiziksel olarak uygun olmadığının belirtilmesi halinde, yeterliği iptal edilir. Sağlık raporunda ilgilinin mesleğini tam olarak yapmaya geçici bir süre için ruhsal veya fiziksel olarak elverişsiz olduğunun belirtilmesi durumunda ise, yeterlik, raporda belirtilen süre için yetkili gemi trafik hizmetleri otoritesi tarafından alıkonulur ve İdare tarafından yeterlik belgesi askıya alınır.”

             MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

             “(1) TBGTH bu Yönetmelik kapsamındadır ve İdare tarafından TBGTH’nin işletilmesi amacıyla Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğüne verilen yetki geçerliğini korur.”

             MADDE 10 –  Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin üçüncü fıkrası, 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası, 19 uncu maddesinin dördüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

             MADDE 11 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

             MADDE 12 – Bu Yönetmelik hükümlerini Denizcilik Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.

 

Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin

Tarihi

Sayısı

18/2/2007

26438