Menu

Duyurular


Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Yönetmeliği

SİRKÜLER NO: 13.4 / 611-426 = 16/08/2019


Sayın üyemiz;

 

15.08.2019 tarih ve 30859 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, 1426 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile;

 

08.10.1998 tarihli ve 98/11860 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü” nün yürürlükten kaldırılmasına ve Ek’te yer alan “Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Yönetmeliği”nin yürürlüğe konulmasına, 20.07.1936 tarihinde imzalanan Montrö Boğazlar Sözleşmesi, 4922 sayılı Denizde Can ve Mal Koruma Hakkındaki Kanunun 6’ncı maddesi,  618 sayılı Limanlar Kanununun 2’nci maddesi ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 474 ve 479’ncu maddeleri gereğince karar verilmiştir.

 

Bahse Konu Yönetmelik’te yer alan değişiklikler ve karşılaştırma tablosu özetle;

 

1-  Dayanak olarak madde 2 eklenmiştir.

 

Madde 2- (1) Bu Yönetmelik, 20/7/1936 tarihinde imzalanan Montrö Boğazlar Sözleşmesi, 14/4/1341 tarihli ve 618 sayılı Limanlar Kanununun 2 nci maddesi, 10/6/1946 tarihli ve 4922 sayılı Denizde Can ve Mal Koruma Halikındaki Kanunun 6 ncı maddesi ile 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 474 üncü ve 479 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

2.     Madde 7.(5) Marmara raporu (Marrap) eklenmiştir.                                                                        

Madde 7. (5) Marmara Raporu (MARRAP): TBGTH alanını kullanarak Marmara Denizi'ndeki limanlar arasında seyir yapan veya Marmara Denizi'nde bir limandan kalkıp Boğaz geçişi yapacak olan aktif katılımcı gemiler, TBGTH alanına giriş yaptıkları sektöre VHF ile MARRAP vereceklerdir.

 

3.     Madde 24 (2) ile Ek-2 (2)’ nin (A) bendi ile İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme yerleri (Yenikapı) bölgesine gelen ve buradan örneğin Haydarpaşa limanına yanaşacak olan gemiler için Kılavuz Kaptan alma zorunluluğu getirilmiş olup diğer gemiler muaf tutulmuştur. İstanbul Liman yönetmeliği ile uyumlu hale getirilmiştir.

 Madde 24 (2) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-2 (2)'nin (A) bendinde ve Ek-2 (4)'de belirtilen demir yerlerine kılavuz kaptanla demirlenir ve kalkılır.                                                                                                  

EK-2 (2)

 

(2) İstanbul Boğazı Güney Girişi Demirleme Yerleri;

A- Kıyı tesislerine yanaşacak gemilerin demirleme sahası; aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır. Bu demir yerine kılavuz kaptanla demirlenir ve kalkılır.

 

EK-2 (4)

 

(4) Çanakkale Boğazı İçi Demirleme Yeri;

H- Karanlık Liman Demirleme Yeri; Boğaz geçişi yapan tüm gemiler için acil durumda demirleme ile askeri gemiler için demirleme sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır. Askeri gemiler hariç bu demir yerine kılavuz kaptanla demirlenir ve kalkılır. (Çanakkale Liman Başkanlığı 1 No'lu Demirleme Sahası)

 

4.     Madde 28 (2) ile Boğazlarda Klavuzluk ve Römorkörlük hizmetleri Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ tarafından verilebilir denmektedir.

Madde 28.(2) Türk Boğazlarında kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, Bakanlık adına Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından verilir. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü bu yetkisini devredemez.

 

5.     Madde 33 (2) ile Hava çekimi İstanbul Boğazı ve Çanakkale boğaz geçişleri sınırlandırılmıştır.

Madde 33. (2) Hava çekimi 58 metre ve daha yüksek olan gemiler İstanbul Boğazı'ndan, hava çekimi 70 metre ve daha yüksek olan gemiler Çanakkale Boğazı'ndan geçmeyecektir.

 

Madde 33. (3) İstanbul Boğazı için hava çekimi 54 metre ile 58 metre arasında olan gemilere, Çanakkale Boğazı için 66 metre ile 70 metre arasında olan gemilere, rotalarını korumaları için Bakanlığın/idarenin gerekli gördüğü sayıda ve güçte römorkör eşlik edecektir.

 

Madde 33. (4) Üçüncü fıkrada belirtilen gemilerin azami hava çekimi, tanınmış bir klas kuruluşu veya geminin klas kuruluşu tarafından yetkilendirilecek bir firma tarafından tespit edilip belgelendirilecek ve geçiş öncesi Liman Başkanlığı ile TBGTH Merkezine yazılı olarak bilgi verilecektir. Seyir emniyeti ile can, mal, deniz ve çevre güvenliği gözetilerek, söz konusu gemilerin Türk Boğazlarından emniyetli geçişine ilişkin ilave geçiş şartları tespit edilerek ilgili Liman Başkanlığı tarafından acentesine bildirilir.

 

6.     Eklerde belirtilen Trafik ayrım düzeni koordinatları genelinde minör farklılıklar bulunmakta olup Armatör ve Acenteliğini yağmış olduğunuz gemilerle paylaşılması önem arz teşkil etmektedir.

 

Sayın Üyelerimizin bilgilerine rica ederiz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Saygılarımızla,

Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği

 

 

Emin EMİNOĞLU

Genel Sekreter


Ek: İlgi Tablo

 

Dağıtım: Tüm üyelerimiz