Limanlar Yönetmeliği
SİRKÜLER NO: 11.6 / 921-694 = 11/12/2017
T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kocaeli
Liman Başkanlığı’nın 11/12/2017 tarih ve 36935900-115.01-E.86 sayılı yazısı.
İlgi yazı ile;
“a) 08.04.2017 tarih ve 30032 sayılı Resmi
Gazete Yayımlanan Limanlar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair
Yönetmelik.
b) 31.10.2012 tarihli Limanlar Yönetmeliğine atfen;
Bilindiği üzere 08.04.2017 tarih ve 30032
sayılı Resmi Gazetede ilgi (b) Yönetmelikte değişik yapılmasına dair ilgi (a)
Yönetmelik yayımlanmış olup aynı gün yürürlüğe girmiştir. Yönetmeliğin
"Disiplin ve Düzen" başlıklı 5.Bölümünde gemi, deniz aracı ve kıyı
tesisi ilgilileri uyması gereken kurallardan bahseden 20. Maddesinin (1) (ğ)
fıkrasında “Kıyı tesisine yükleme/boşaltma amacıyla yanaşacak gemi ve deniz
araçlarının yanaşacağı rıhtım veya iskele boyu; gemi boyundan en az %10 daha
büyük olmak zorundadır. Bu tesislerdeki su derinliği, yanaşacak gemilerin yüklü
su çekiminden en az 0,5 metre fazla olmak zorundadır. Tesislere bunun dışında
yanaşmak isteyen ve boy koşullarını sağlamayan gemiler liman başkanlığının
yazılı onayına istinaden yanaşabilirler. Bu tesislere yanaşacak gemilerin,
deniz trafiğine ve manevraya engel teşkil etmeme, emniyetli bağlama ve giriş ve
çıkışların emniyetli bir şekilde yapılması gibi liman başkanlığınca
belirlenecek ilave tedbirlere uymaları zorunludur.” hükmü amirdir.
Bu kapsamda, özellikle rıhtımdan / iskeleden
taşacak şekilde gemi yanaştırmak isteyen liman tesisleri tarafından,
·
Gecikmelerin
ve ticari kayıpların önüne geçmek amacı ile, taşmalı yanaşması planlanan
gemiler için tesise beyan edilen ETA
tarihinden en az 1 iş günü öncesinde, hafta sonu gelecek gemiler için ise,
haftanın son iş günü mesai saatleri içerisinde Başkanlığımıza yazılı olarak
başvuru yapılması,
· Yapılan
başvuruda, gemiye emniyetli giriş / çıkışın nasıl yapılacağının belirtilmesi,
eğer liman tesisi tarafından sürme iskele / merdiven verilecekse buna ait
sertifika ve fotoğrafların sunulması,
·
Yapılan
yazılı başvuru ekinde verilecek plan/şemada;
·
Gemi
yanaşma yerinin uzunluğunun,
·
Geminin
boyutlarının ve tonajının (DWT),
·
İskele
/ Rıhtım üzerindeki babaların veya serbest bırakma kancalarının yerlerinin,
·
Gemi
ve iskele / rıhtım arasında verilecek halatların pozisyonunun,
·
Geminin
yüklü su çekiminin (draftı) ve yanaşacağı noktalardaki su derinliklerinin,
·
Aynı
veya bitişik rıhtım / iskelede gemi bulunuyorsa bu gemilerin yanaşma
pozisyonlarının,
· Sıvı
yük tankerlerinin tahmil / tahliyesi yapılacaksa tesiste ve gemideki manifold
noktalarının, manifold bağlantı yerinin iskele / rıhtım uçlarına olan
uzaklığının,
· Özellikle
kuru yük / dökme yük gemilerinin yaşam mahallinden daha fazla kısmının taşmalı
yanaştırıldığı ve yaşam mahalli kısmında bulunan borda iskelesinin
verilemediği, varsa geminin vasat kısmındaki merdivenin veya tesis tarafından
standartlara uygun sürme iskelenin kullanıldığı durumlarda yük operasyonları
sırasında kullanılan ekipmanların (vinç, kreyn v.b) gemiye giriş / çıkış
noktasına olan uzaklığı belirtilecektir.
Konu ile ilgili olarak, Başkanlığımıza
yapılacak yazılı başvuru ve ekinde sunulacak plan / şema üzerinde ilgi
Yönetmelik kapsamında ve yanaşma yerinin coğrafi konumu, fiziksel özellikleri
ve meteorolojik koşullar göz önünde bulundurularak yapılacak değerlendirme
sonucunda uygun görülmesi halinde ve
Başkanlığımızca gerekli görüldüğü takdirde, seyir, can, mal ve çevre emniyetini
arttırmaya yönelik alınmasını istediği ilave tedbirlere uyulması kaydıyla
(refakat römorkörü v.b ) geminin yanaşmasına müsaade edilecektir.
Bu kapsamda, tüm liman tesisleri ve gemi
ilgilileri tarafından yukarıda belirtilen hususlara titizlikle uyulması,
bildirimlerin yapılmaması veya yanlış bildirim yapılması durumlarında
Başkanlığımızca İdari yaptırım uygulanacağı hususu;”
Belirtilmektedir.
Sayın Üyelerimizin
bilgilerine rica ederiz.
Saygılarımızla,
Vapur
Donatanları ve Acenteleri Derneği
Emin
EMİNOĞLU
Genel
Sekreter
Dağıtım: Tüm
üyelerimiz